جاده‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری لغزنده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش باران در برخی از جاده‌های ارتباطی این استان، گفت: با توجه به اینکه نخستین بارش پاییزی در استان شکل گرفته است و جاده‌ها به سبب آلایندگی‌ها لغزنده است از همین رو توصیه می‌شود رانندگان نکات ایمنی را به جد رعایت کنند.

روح‌الله غلامی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله نخستین بارش در فصل پاییز خطرآفرین و موجب لغزندگی جاده‌ها می‌شود چرا که ترکیب آب باران و آلاینده‌هایی نظیر روغن ماشین در کف جاده‌ها سبب لغزندگی محورها می‌شود و باید در چنین مواقعی با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله بین خودروها توانایی قدرت کنترل ماشین را حفظ کرد.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و دستور مدیریت بحران استان مبنی بر آمادگی نیروهای امدادی و خدماتی، نیروهای راهداری در نقاط پرخطر استان مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بارش باران بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تا پایان وقت پنجشنبه ادامه دارد و تاکنون حادثه‌ای در محورهای استان گزارش نشده و ترددها روان و عادی است.

غلامی تصریح کرد: مدیریت راهداری زمستانی و ایجاد ترددی روان در این فصل یکی از وظایف اصلی وخطیر این اداره‌کل است که از ۱۴ آبان‌ماه تا ۱۵ فروردین با پشتیبانی پلیس‌راه، هلال‌احمر و همه پرسنل این اداره انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این اداره‌کل عهده‌دار حفظ و نگهداری، پشتیبانی و بازگشایی ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و در مجموع ۳ هزار و ۷۷۲ کیلومتر کل‌راه‌های استان به منظور تسهیل در امر تردد روان جهت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌های درون و برون استانی است.

غلامی با اشاره به استقرار ۴۲ اکیپ راهداری در جاده‌های ارتباطی استان، اظهار داشت: ۴۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و تراکتور برف‌روب برای راهداری زمستانه استان ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی فعال در استان در ایستگاه اردل ۹ میلیمتر، بازفت ۱۵ میلیمتر، بروجن ۲ میلیمتر، بلداجی چهار میلیمتر، دوآب صمصامی ۱۴.۵ میلیمتر، شلمزار چهار میلیمتر، فارسان سه میلیمتر، کوهرنگ پنج میلیمتر و لیرابی ۲۵ میلیمتر باران به همراه داشته است.

بنا بر پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها در استان تا پایان وقت روز پنجشنبه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha