وزیر ورزش: تیم فوتبال بانوان ظرفیت حضور در المپیک را دارد

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه توقع داشته باشیم تیم ملی فوتبال بانوان سهمیه المپیک بگیرد، توقع زیادی است اما این ظرفیت در تیم ملی فوتبال بانوان هست که بتوانند در بازی‌های المپیک حضور یابند.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز (پنجشنبه) پس از حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران، به همراه مهدی تاج، رئیس و هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون در جمع ملی‌پوشان فوتبال بانوان حضور یافت و از نزدیک تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان را نظاره کردند.

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار گفت: خوشحالیم که در خدمت شما هستیم و خدا قوت به تک تک شما برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک در کشور استرالیا. ورزش بانوان در همه رشته‌ها در ۱۰ سال اول انقلاب با یک وقفه مواجه شد که آسیب‌های خودش را داشت و به همین دلیل ورزش بانوان در بخش‌های مختلف ۱۰ سال نسبت به ورزش آقایان عقب‌تر است، ولی با تلاش‌هایی که در عرصه ورزش بانوان در فدراسیون‌های ورزشی و سراسر کشور انجام شد این وقفه به نوعی جبران شد و با گرفتن مجوز پوشش اسلامی اکنون می‌توانند در مسابقات بین‌المللی حضور یابند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از رشته‌های ورزشی در بخش بانوان می‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند. فوتبال هم یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشورمان است و اگر بخواهم به تاریخچه حضور شما را در مسابقات بین‌المللی اشاره کنم اولین دوره حضور بانوان با جنجال‌های زیاد در بازی‌های المپیک جوانان سنگاپور بود که من سرپرست کاروان کشورمان را در آن بازی‌ها برعهده داشتم و رایزنی و تلاش زیادی شد و با سب بلاتر رئیس وقت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خیلی بحث کردیم تا تیم فوتبال دختران آن دوره از رقابت‌ها حضور یافت. یعنی اولین حضور ما با پوشش اسلامی در آن دوره از مسابقات بود.

هاشمی ادامه داد: نیاز است که توجه بیشتری هم از طرف فدراسیون و وزارت ورزش در بخش‌های مختلف انجام شود. ما هم وظیفه داریم حمایت کنیم و امیدوار هستیم کسانی که در نگاه‌شان به جمهوری اسلامی که نگاه زن‌ستیزی دارند این نسبت را به جمهوری اسلامی ندهند و بیایند و ببینند که دختران کشورمان در تمامی رشته‌های ورزشی در میادین بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و در رقابت‌هایی که از سوی فدراسیون‌های جهانی و آسیایی در همه رشته‌های ورزشی برگزار می‌شود دختران و بانوان کشورمان نیز شرکت می‌کنند که این یک افتخار و ظرفیت خوبی است که جمهوری اسلامی نسبت به ورزش بانوان در تمامی رشته‌های ورزش دارد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین یادآور شد: علت حضورم این بود که یک خدا قوت و خسته نباشید به همه شما بگویم و از کادر فنی سرکار خانم آزمون که زحمات زیادی در فوتبال کشور روی دوش او بوده و همکارانشان، کادر فنی و مجموعه فدراسیون فوتبال، تاج و نائب رئیس بانوان فدراسیون که شرایط را برای آمادگی تیم در انتخابی المپیک مهیا می‌کنند تشکر می‌کنم. حال اینکه ما توقع داشته باشیم از تیم ملی کشورمان که سهمیه المپیک بگیرد شاید توقع زیادی باشد اما این را در ذهنتان داشته باشید که اگر فعل خواستن را داشته باشید می‌توانید در هر عرصه‌ای حضور یابید و این ظرفیت در تیم ملی فوتبال بانوان نیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha