۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85264199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنجش کیفی ۵۶ قلم کالای پرمصرف در البرز انجام شد

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶
کد خبر: 85264199
سنجش کیفی ۵۶ قلم کالای پرمصرف در البرز انجام شد

ایرنا- سرپرست اداره کل استاندارد البرز اعلام کرد: سنجش کیفی ۵۶ قلم کالای اساسی و پرمصرف براساس رضایتمندی مردم توسط این اداره کل در البرز انجام شد

به گزارش ایرنا،محمد حسین طاهری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته استاندارد و یکصدومین سال تاسیس این موسس برگزار شد، افزود: بخشی از این کالا ها با رضایتمندی بالای مردم مواجه شدند و بخش دیگر میزان رضایتمندی کمتری داشتند.
وی ادامه داد: از آنجا که سازمان ملی استاندارد به عنوان نماینده و وکیل مردم در حوزه نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات مسوولیت خطیری برعهده دارد،بنابراین موضوع کیفیت کالاها و خدمات از مطالبات مردم است و سازمان ملی استاندارد ایران جهت بالا بردن سطح زندگی و رفاه عمومی با جدیت وظیفه نظارتی و پایشی خود در استان البرز دنبال می کند.
طاهری با اشاره پیشینه استاندارد سازی در کشورمان افزود: با نگاهی به ابنیه تاریخی و بناهای ماندگار به اهمیت کیفیت در طول تاریخ کشورمان پی می بریم و برهمین اساس امروز توجه مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت یکی از شروط بقای بناها است.
سرپرست استاندارد البرز گفت : طی ۲ سال اخیر تحول گرایی و گفتمان سازی استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران آغاز شده که با عناوین مدعی العموم کیفیت ، استاندارد مردمی و حق الناس ماموریت ها و طرح های سازمانی با جدیت بیشتری انجام می گیرد.
طاهری برگزاری آزمون سراسری کارشناسان رسمی استاندارد در ۲۱ مهرماه جاری حرکتی جدید برای گسترش دامنه پایش ها ونظارت های این سازمان پس از ۱۲ سال دانست و خاطر نشان کرد : رسیدگی به شکایت ها و درخواست های مردمی در خصوص کیفیت کالاها و آزمون کیفی کالاها و خدمات در اداره کل استاندارد البرز به روز شده و در این زمینه شکایت یا درخواست معطل مانده نداریم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار رشد شاخص های سازمانی استاندارد در دولت مردمی سیزدهم ، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد نظارتی و پایشی و خدمات دهی اداره کل استاندارد البرز هفت درصد نسبت به سایر دستگاه ها بالاتر رفته است
سرپرست اداره کل استاندارد البرز با اشاره به ماده ۴۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مربوط به کم فروشی ، استان البرز به عنوان استان پایلوت این طرح را از اردیبهشت سال گذشته آغاز نموده و با ادامه این پایش ها، شاهد کاهش ۱۸.۵۶ درصدی کم فروشی ها نسبت به سال قبل بودیم.
وی درخصوص اجرای قانون هوای پاک خاطر نشان کرد : اداره کل استاندارد البرز دراین بخش به تکلیف قانونی خود برای تعیین شاخص مجاز آلاینده ها عمل کرده است. همچنین درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان و صدور گواهی نامه های دانش نماد اقدامات موثری در استان البرز انجام شده است.
هادی گودرزوند معاون ارزیابی اداره کل استاندارد البرز در این نشست با اشاره به دوران تحولی سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: میزان کم فروشی در استان البرز طی ۲ سال اخیر کاهش چشمگیر

داشته است.

وی گفت : سال گذشته استان البرز رکورد صدور گواهی نامه های دانش بنیان را در کل کشور شکست و امسال نیز این امر با جدیت دنبال می شود.

گودرزوند درخصوص عملکرد نظارتی استاندارد البرز بیان کرد: سال گدشته ۱۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی البرزانجام شد که حدود ۳۵ درصد ازبرنامه عملیاتی مصوب جلو تر بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha