باد و باران پائیزی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای رگباری همراه با وزش باد و گرد و خاک از عصر امروز نیمه شرقی و مناطقی از جنوب و شمال این استان را فرا می گیرد.

زهرا عنایتی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از عصر امروز خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که با افزایش ابرناکی، بارشهای رگباری از نواحی غربی و شمال غربی استان آغاز شده و تا ظهر شنبه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: بیشترین حجم بارشها در نیمه شمالی استان خراسان رضوی با احتمال ایجاد روان آب پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان داشت: وزش باد در طول فعالیت این سامانه جوی شدت می یابد، به طوریکه در نیمه شرقی و برخی مناطق جنوبی و شمالی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

عنایتی اضافه کرد: در ساعات شامگاهی امروز، جمعه و اوایل وقت فردا تشکیل مه در نواحی سرد و کوهستانی استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست و برای روزهای ابتدایی هفته آینده کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در استان پیش بینی می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس و صالح آباد با بیشینه دمای ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند، در مشهد نیز نوسان دمایی ۱۲ تا ۲۵ درجه سلسیوس ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در بازه زمانی یاد شده بیشترین شدت وزش باد در سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر برساعت به ثبت رسید و  نوسانات دمایی امروز مشهد بین ۱۲ تا ۲۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha