۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85264766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ سهمیه جذب نخبگانی کشور به قم اختصاص یافت

۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85264766
۱۰۰ سهمیه جذب نخبگانی کشور به قم اختصاص یافت

قم- ایرنا - رئیس بنیاد نخبگان قم با اشاره به تخصیص چهارهزار سهمیه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور گفت:  نزدیک به ۱۰۰ سهمیه به قم اختصاص دارد که سعی داریم با حمایت دستگاه‌های مختلف این جذب نخبگانی را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید سعیدرضا منتظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: طرح‌های مختلفی در بنیاد نخبگان در حال اجرا است، این بنیاد در ۲ سطح دانش‌آموزان و آینده‌سازان همچنین مستعدان و نخبگان فعالیت می‌کند.

وی گفت: در سطح آینده‌سازان، طرح شهاب برای شناسایی دانش‌آموزان نخبه با همکاری آموزش‌ و پرورش انجام می‌شود.

منتظری اظهار کرد: اکنون طرح‌های مختلفی در بخش نخبگان صورت می‌گیرد، مهمترین طرحی که در حال حاضر وجود دارد، طرح جذب افراد نخبه در دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: با حمایت‌های معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری حدود چهارهزار سهمیه به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی اختصاص پیدا کرده است.

منتظری در ادامه افزود: از این تعداد نزدیک به ۱۰۰ سهمیه به قم اختصاص دارد که سعی داریم با حمایت دستگاه‌های مختلف این جذب نخبگانی را انجام دهیم.

وی جذب نخبگان در هیات‌ علمی دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این طرح، نخبگان طبق قوانینی پایش شده، و طی فرآیندی در دانشگاه‌های مختلف جذب خواهند شد.

رئیس نخبگان استان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به طرح جذب بورسیه صنعتی بیان داشت: این طرح نیز از مهمترین طرح‌های نخبگانی است و قم هم توانست بیشترین سهمیه را کسب کند.

وی در تبیین طرح بورسیه صنعتی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شدند، هیچ ارتباطی با صنعت و یا رشته‌ای که در آن تخصص می‌گرفتند، نداشتند بنابراین طرح بورسیه صنعتی به کار گرفته شد تا بتواند خلاء موجود بین دانشگاه‌، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی و مسائل کاربردی را پُر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه امسال اهمیت زیادی برای نخبگان قائل شده‌ایم گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور رشد ۱۰ درصدی برای نخبگان درنظر گرفته شده است.

وی همچنین با یادآوری اینکه بنیاد نخبگان در سال ۱۳۸۳ با درایت و آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب تاسیس شد افزود: بنیادی با این کاربرد شکل نگرفته بود، و این نشان می‌دهد که نظام اسلامی و شخص رهبر انقلاب اهمیت زیادی به نخبگان می‌دهند و همه ساله هم در دیدارهایشان این موضوع را متذکر می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که رهبری ماموریت‌های مختلفی را برای نخبگان تعریف کرده‌اند و اساس‌نامه‌های گوناگونی هم شکل گرفت گفت: مهمترین آن، برای شناسایی، نگه‌داشت، پرورش و به کارگیری نخبگان در شقوق و سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی و علمی کشور بوده است.

رئیس نخبگان استان ادامه داد: وظایف این بنیاد مشخص شد و ستادهای مختلفی نیز شکل گرفت، مهمترین سرمایه یک کشور برغم داشتن منابع مختلف، نیروی انسانی است.

منتظری تاکید: کسانی که می‌توانند باهوش خلاقانه و خدادادی، این منابع را به کار بگیرند، نخبگان هستند.

۱۰۰ سهمیه جذب نخبگانی کشور به قم اختصاص یافت

اجرای هزار و ۱۳۲ برنامه ورزشی توسط حوزه‌های علمیه

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ضمن اشاره به این مطلب گفت: ورزش و جوانان قم، هم در حوزه‌های علمیه استان قم و هم در حوزه‌های برون مرزی و جامعه‌المصطفی خوش درخشیده است.

ابراهیم سانی‌خانی افزود: با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری که نماد خوبی از برنامه‌های شهری است، برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در حال اجرا است.

وی با اشاره به برنامه‌های ورزشی که با اداره‌کل آموزش و پرورش در قالب تربیت استعدادهای برتر انجام شده است گفت: بچه‌های قمی با کسب ۱۸ مدالی که امسال و سال گذشته در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کردند، استعداد خود را نشان دادند.

مدیرکل ورزش قم ادامه داد: برای نخستین بار رتبه چهاردهم کشوری را در کنار استان‌های قوی مانند تهران، اصفهان و کرمان و استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی که شهرستان‌های زیادی دارند، به دست آوردیم.

سانی‌خانی با تاکید بر اینکه در قم استعدادهای ورزشی فوق‌العاده زیادی وجود دارد گفت: این استان سال قبل موفق شد، در امر فرهنگی ورزشی، به برکت علما، روحانیان، سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی، آموزش‌وپرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مقام نخست کشوری را کسب کند.

این مسئول با تبریک به مردم فرهنگ دوست قم برای کسب این موفقیت‌ها ابراز امیدواری کرد: این اقدام‌های فرهنگی ورزشی باعث یک انقلاب ورزشی در کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه تحول در عرصه ورزشی را باید از قم آغاز کنیم تصریح کرد: قم باید هم در منش پهلوانانه و هم در منش قهرمانانه الگو باشد، دختران ورزشکار قمی وقتی مدال کسب می‌کنند، با حجاب کامل هستند.

مدیرکل ورزش قم در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: با کمک امامان جمعه و جماعت و با همتی که مردم متدین و انقلابی این استان خواهند داشت، در رشته‌های مختلف ورزشی، سرآمد کشور و دنیا خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha