به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد آقا میری روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه آزاد راه کنار گذر قم- اراک بیان داشت: در خصوص آزاد راه کنار گذر قم به اراک، عملکرد بخش خصوصی قابل دفاع است ولی عملکرد نهادهای دولتی سبب شده تا این پروژه از حیز انتفاع خارج شود.
وی اضافه کرد: Hین پروژه نیازمند شجاعت بیشتر در امر اجرا و همچنین حمایت از بخش خصوصی در کنار تذکر و فشار بر بخش دولتی برای پیشبرد این طرح مهم کریدوری است.
استاندار قم گفت: عدم ابلاغ مصوبه بانک ملی در خصوص تامین اعتبار بخشی از این طرح، سبب شده تا پیشرفت فیزیکی این آزاد راه کند باشد.
آقامیری تصریح کرد: آزاد راه کنار گذر قم اراک با وجود این در قم اجرا می شود اما هیچ ارتباطی با این استان ندارد بلکه بعنوان یک کریدور مهم آزادراهی، ارتباط مستقیم ۱۷ استان را سرعت میبخشد.
وی یادآور شد: صرفهجویی که با بهرهبرداری از این طرح در مصرف سوخت و کوتاه شدن مسیرهای دسترسی و کاهش هزینههای تجاری میشود قابل مقایسه با هزینههای کنونی احداث آن نیست.
آزادراه قم- اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب میشود.
طول کریدور شمال به جنوب(بندر انزلی تا بندر امام خمینی) یکهزار و ۲۲۴ کیلومتر است که تاکنون ۸۴۰ کیلومتر از آن احداث شدهاست.
همچنین کریدور شرق به غرب(مشهد تا مرز چیلات) نیز به طول یکهزار و ۴۲۰ کیلومتر در ساخت است که هماکنون ۲۵۶ کیلومتر از آن احداث شده است که کنار گذر قم به اراک تکمیل کننده کریدورهای شمال به جنوب و همچنین شرق به غرب کشور محسوب میشود.
آزاده راه کنار گذر قم- سلفچگان-راهجرد- اراک در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست آن ۳۲ کیلومتر، فاز دوم ۴۳ کیلومتر و فاز آن در ۵۵ کیلومتر احداث خواهد شد.
محسن منصوری در سفر امروز خود به قم از چند طرح عمرانی این استان بازدید بعمل خواهد آورد.
نظر شما