حمله زمینی به غزه به مثابه گسترش دامنه جنگ است/ دلیل حرکت ناوهای آمریکایی

تهران-ایرنا- نمایندگان عراقی با اشاره به دلیل تحرکات ناوهای آمریکایی در حمایت از رژیم صهیونیستی، حمله زمینی به غزه را سرآغاز تحولات جدید دانستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از العهد، «جبار عوده» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق با اشاره به حرکت ناوهای آمریکایی به سمت سرزمین های اشغالی گفت: عملیات طوفان الاقصی فقط حمله به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف غزه نبود، بلکه به مثابه شکست اشغالگران و اثبات این بود که از خانه عنکبوت هم سست تر هستند. رژیم صهیونیستی با وجود اینکه بیش از نیم قرن است که به دنبال عرض اندام نظامی و اطلاعاتی در خاورمیانه است، اما عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به این رژیم بود.

وی ادامه داد: حرکت ناوهای آمریکایی به سمت سرزمین های اشغالی در راستای نجات رژیم صهیونیستی از فروپاشی امنیتی بود. واشنگتن فهمید که ویرانی و به شهادت رساندن مردم فلسطین در طول دهه ها هرگز نتوانسته در اراده مردم فلسطین خللی وارد کند.

از سوی دیگر «ترکی العتبی» از رهبران ائتلاف دولت قانون عراق هم گفت: عملیات طوفان الاقصی فقط ضربه مهلک از جانب مقاومت فلسطین به اشغالگران نبود، بلکه جهت نمای خشم مردمی در خاورمیانه بود که به زودی هیمنه آمریکا را درهم خواهد شکست.

العتبی افزود: مواضع کاخ سفید و حمایت مستقیم آن از تل آویو گواهی بر این است که این جنگ نسل کشی علیه مردمی است که مدتهاست برای آزادی سرزمین خود در برابر اشغالگران مقاومت می‌کنند.

«محمد علی الحکیم» تحلیلگر امور سیاسی عراقی هم اعلام کرد که حمله زمینی به غزه از سوی رژیم صهیونیستی، مقاومت عراق و دیگر گروه‌ها در کشورهای دیگر را به ورود مستقیم به جنگ علیه رژیم صهیونیستی سوق خواهد داد.

وی افزود: نگرانی بین المللی و به ویژه از سوی آمریکا برای گسترش دامنه جنگ در جبهه های سوریه و لبنان وجود دارد و این گستردگی دامنه جنگ به نفع آمریکا نیست، از این رو واشنگتن به دنبال ممانعت از این روند و در حالی است که اسرائیل به دنبال کشاندن آمریکا به میدان جنگ است.

الحکیم تاکید کرد: ادامه جنایات علیه فلسطیینان دامنه جنگ را گسترش خواهد داد. اختلافات و فرار جمعی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم. مخالفت آنها با شرکت در جنگ زمینی علیه غزه موجب اختلافاتی میان فرماندهان نظامی و مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی شده است.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه امروز اعلام کرد که بیش از۱۱۰ فلسطینی بامداد امروز بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند.

«سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه بیان کرد: از ساعت یک بامداد تا ساعت ۶ صبح امروز بیش از ۱۱۰ نفر بر اثر حملات به شهادت رسیده اند.

وی از ویرانی بیش از ۳۰ منزل در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی هم خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha