پرسنل شرکت نفت تربت‌حیدریه واکنش در شرایط اضطراری را تمرین کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- پرسنل شرکت نفت منطقه تربت‌ حیدریه واکنش در شرایط اضطراری را با سناریوی آتش فرضی نفتکش، به کمک ۶۰ نفر در محل انبار این شرکت را تمرین کردند.

رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: هدف از اجرای این تمرین، حصول اطمینان از آمادگی نیروهای عملیاتی منطقه و سازمان‌های امداد و نجات شهرستان و عملکرد تجهیزات موجود در حوزه عملیاتی منطقه، همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف در زمان اجرای تمرین و به تبع آن ارتقای سطح کمی و کیفی توان عملیاتی منطقه در شرایط اضطرار بود.

محمدحسین مهدی‌زاده در حاشیه این تمرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که پارسال چهار تمرین برگزار کردیم افزود: این نخستین تمرین خاموش کردن آتش نفتکش در سال جاری بود و قرار است تا پایان سال ۲ دوره دیگر نیز برگزار شود.

وی اظهار کرد: تمرینات پیش از این به صورت تجمیعی برگزار می‌شد، اما امسال به صورت تفکیکی و تخصصی‌تر برگزار می شود و برخی از آنها مثل تمرین خاموش کردن آتش نفتکش، تمرین خاموش کردن آتش مخزن به صورت فرضی یا تمرین خود حفاظتی به صورت واقعی برگزار می‌شود.

رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال ۲ دوره تمرین نیز ویژه جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی به تعداد ۴۰۰ نفر - ساعت برگزار شد و این روند به صورت ماهانه ادامه دارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان با ظرفیت ذخیره‌سازی حدود ۲۳۰ میلیون لیتر است که عمده فرآورده‌های نفتی مورد نیاز را از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط۲۰ اینچ شاهرود - امام تقی تامین می‌کند.

سوخت‌رسانی به جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت استان خراسان جنوبی نیز بر عهده‌ این شرکت است و انبار نفت این منطقه یکی از مبادی هشت گانه صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است.

این منطقه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع ، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ۱۴۳ نازل فعال است.

ناوگان حمل و نقل منطقه نیز، دارای ۳۱۴ نفتکش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha