موکب ها و هیات های مذهبی در انتخابات نقش آفرینی کنند

بوشهر_ ایرنا_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: هیات های مذهبی و مواکب نقش مهمی در ایجاد مولفه های چهار گانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت دارند و می توانند نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز یکشنبه در مراسم تجلیل از موکب‌داران و هیات‌های مذهبی استان بوشهر اظهار کرد: فعالیت موکب‌داران یکی از شاخص‌ترین فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است که فضای خاصی در راهپیمایی اربعین حسینی ایجاد نمودند.

وی افزود: حرکت و اقدامات ارزشمند موکب داران در ایام اربعین حسینی به نوعی همگرایی همه اقشار در مسیر سراسر حق بود که این فرهنگ معطوف به زمان و مکان خاصی نیست و باید این روحیه مردمی حفظ و تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: امسال با توجه به انتخابات پیش رو و پتانسیل مواکب و هیات های مذهبی که از ظرفیت عظیمی برخوردار هستند، قطعا می توانند نقش مهمی در مولفه های چهار گانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ایفاء کنند.

پورات گفت: همانگونه که فعالیت های فرهنگی و ترویجی موضوع ثابت مواکب و هیات های مذهبی است، موضوع انتخابات هم باید با دقت مدنظر قرار گیرد تا شاهد حماسه دیگری در کشور عزیزمان ایران باشیم.

وی با تقدیر از زحمات خالصانه و مجاهدانه مواکب و هیات های مذهبی استان در ایام ماه محرم و اربعین حسینی، عنوان کرد: همچنین در این ایام تمامی دستگاه های اجرایی استان به ویژه گمرک، صمت، برق، آب، علوم پزشکی، هلال احمر، راهداری، جهاد کشاورزی، غله، پارس جنوبی و پتروشیمی های مستقر در استان همکاری مناسبی در زمینه ارائه خدمت رسانی به زائرین داشتند که از تلاش و زحمات همه آنان قدردانی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha