اتمام طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت اولویت دولت سیزدهم است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اتمام طرح‌های نیمه تمام حوزه سلامت اولویت دولت سیزدهم است، گفت: همین امر در استان هم پیگیری می شود و سعی داریم تا پایان دولت، این طرح ها را به مرحله افتتاح برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: ۸۵ هزار طرح نیمه‌تمام جامانده از دولت‌های قبل داریم که تا ۴۰ سال هم امکان بهره برداری از آنها نبود ولی دولت سیزدهم با عزم جدی‌تر وارد صحنه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شده تا کلید پایان پروژه‌ها و رسیدن به مرحله خدمات را بزند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف استان اولویت‌ها بر اساس اجرای طرح‌های نیمه تمام تعریف می‌شود، اضافه کرد: طرح‌هایی که غیرفعال بودند، با اهتمام دولت و اختصاص اعتبار از حالت راکد خارج و به سمت اتمام سوق داده شده اند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اکثر پروژه‌های عمرانی جا مانده از دولت‌های قبل، نیمه تمام و بلاتکلیف بودند که در این خصوص با ایجاد دبیرخانه مشخص پیگیر مصوبات سفر رییس جمهور و اعتبارات اختصاص داده شده در این سفر برای اتمام این طرح‌ها هستیم.

معتمدیان با اشاره به ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در آذربایجان غربی اظهار کرد: در بسیاری از شاخص‌ها علوم پزشکی نزدیک به میانگین کشوری هستیم که در صورت اتمام پروژه‌های جدید از میانگین کشوری پیشی خواهیم گرفت.

وی با قدردانی از فعالیت‌های مجموعه عرصه سلامت در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و پرونده مسمومیت‌ها گفت: خدمات دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا اثرات چشمگیری درکاهش مرگ و میر داشت.

وی عدالت محوری را از اساس برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و افزود: سرانه تمامی شاخص‌های شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های جدید باید به میانگین استانی برسد که البته عزم دانشگاه نیز برای رسیدن به میانگین کشوری باید جدی‌ تر شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت خوب خانه های بهداشت استان گفت: فعالیت ۹۱۳ خانه بهداشت در استان نشان از نزدیک شدن به میانگین کشوری است که نشان دهنده موفقیت در این بخش است.

معتمدیان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از گردشگری سلامت افزود: یکی از مولفه‌های مذاکرات هیات استانداری در سفر اخیر به سوریه مباحث توریسم درمانی بود که تجهیزات، ‌امکانات و سطح علمی کادر درمان مورد استقبال دیپلمات‌های این کشور قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha