شکارچیان با اسلحه جنگی در جلفا دستگیر شدند

تبریز- ایرنا- رییس اداره محیط زیست شهرستان جلفا از دستگیری شکارچیان مسلح با سلاح جنگی غیرمجاز از نوع ژ-۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قوجایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شکارچیان متخلف فوق قبل از آغاز به شکار در داخل پناهگاه حیات وحش کیامکی به دام افتادند، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جلفا این شکارچیان داخل پناهگاه حیات‌ وحش کیامکی واقع در حوزه استحفاظی پاسگاه دره دیز منطقه معروف به "آقاجان" دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این ماموریت به مدت ۱۸ ساعت تعقیب و گریز شبانه به علت رفتار تهاجمی متخلفان در منطقه کوهستانی و سخت گذر پناهگاه حیات وحش کیامکی انجام شد که در نهایت منجر به دستگیری متخلفان شد.

قوجایی اظهار کرد: از شکارچیان متخلف یک قبضه سلاح " ژ-۳" جنگی خودکار و دوربین دار قاچاق بدون مجوز همراه با ۸۷ عدد فشنگ جنگی مربوطه، یک قبضه سلاح دولول ساچمه زنی قاچاق بدون مجوز با ۱۰عدد فشنگ ساچمه زنی و تعدادی ادوات شکاری کشف و ضبط و پرونده برای رسیدگی نهایی به مراجع قضائی شهرستان ارجاع شد.

وی با هشدار جدی به شکارچیان متخلف، گفت: هیچ گونه مماشاتی با کسانی که به حیات وحش آسیب می رسانند، نداریم و مطابق قوانین قضائی حفاظت محیط زیست با متخلفان شکار و صید بشدت برخورد خواهد شد.

قوجایی اضافه کرد: انتظار داریم اهالی منطقه به خصوص جوامع محلی در راستای فرهنگ سازی و همکاری با ماموران یگان حفاظت محیط زیست تلاش بیشتری داشته و اداره محیط زیست را در حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان بیش از گذشته همراهی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha