هفتمین گفت وگوی تلفنی سران آمریکا و رژیم صهیونیستی از آغاز طوفان الاقصی

تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به وقت محلی در هفتمین تماس تلفنی خود از آغاز عملیات بزرگ طوفان الاقصی درباره تحولات نوار غزه و مناطق اطراف آن گفت وگو و رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از وب گاه کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی از عبور اولین کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه پس از آغاز درگیری اخیر میان حماس و (رژیم) اسرائیل در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) از گذرگاه رفح استقبال کرد.

بایدن همچنین در این تماس با ابراز خوشحالی از آزادی دو اسیر آمریکایی، از نتانیاهو خواست تا به دلیل مساله تبادل اسرا، حمله زمینی به نوار غزه را به تعویق بیندازد.

سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی همچنین درباره تلاش‌های جاری برای آزادی همه اسرای باقی‌مانده از جمله شهروندان آمریکایی و فراهم کردن مسیر امن برای شهروندان آمریکایی و سایر اتباع خارجی که مایل به ترک غزه هستند، گفت وگو کردند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که بایدن پس از گفت وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در تماس‌های تلفنی با رهبران کانادا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس نیز در مورد جنگ میان اسرائیل و حماس گفت وگو و رایزنی کرده است.

به گزارش ایرنا، از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۷ روز گذشته (۱۵ مهر ماه) بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذایی، دارویی از سوی دیگر، وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده است و نهادهای حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده‌اند.

نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

اما در این بین آمریکا در کنار گسیل تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست‌های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست‌ها دارد. آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha