سی و پنجمین نشست بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس آغاز شد

تهران- ایرنا- سی و پنجمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با حضور نمایندگان خانه ملت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نشست علنی روز دوشنبه (اول آبان) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف و حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

روح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار امروز نشست علنی مجلس قرار دارد.

در جلسات قبل، نمایندگان ۹۱ ماده از لایحه ۱۱۸ ماده‌ای را بررسی کردند که تعدادی از این مواد در جریان رسیدگی برای اصلاح به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع شده بود.

رشد اقتصادی، محیط کسب و کار، مردمی سازی اقتصاد، اشتغال، اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های پولی و ارزی، تامین اجتماعی، اصلاح نظام مالیاتی، امنیت غذایی و حوزه کشاورزی، حوزه مسکن، حوزه انرژی، طرح‌های تملک داریی سرمایه‌ای، حوزه بهداشت و درمان، نظام مدیریتی، میراث فرهنگی و گردشگری، خانواده و جمعیت، ارتقای فرهنگ عمومی، ارتقای نظام آموزشی، از جمله محورهایی هستند که در چهار هفته اخیر توسط نمایندگان بحث و بررسی شد.

پیش از آغاز دستور جلسه امروز، محمدباقر قالیباف در سخنانی کوتاه گفت: ضمن تشکر و خدا قوت به عزیزان در ستاد انتخابات وزارت کشور که کار ثبت نام داوطلبان برای مجلس دوازدهم را انجام می‌دهند، در نظر داشته باشند که طبق قانون نباید اطلاعات اضافی از نامزدهای انتخاباتی دریافت کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است برخی اطلاعات را بعد از اینکه آن داوطلب به عنوان نماینده انتخاب شد، حتما از نمایندگان اخذ شود ولی گرفتن اطلاعات اضافی نیازی نیست و باید فرآیند قانون در این خصوص طی شود. چرا که فرآیند ثبت نام چند ساعت زمان نیاز دارد و مدت ثبت نام فقط از ساعت ۸ تا ساعت ۱۸ است که باید در این خصوص توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha