۴۵ نقطه تهران تحت رصد پلیس راهور/تشدید برخورد با تخلف توقف در پیاده رو

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف توقف در پیاده رو در ۴۵ نقطه تهران و ارسال پیامک برای متخلفان و نصب بروشور روی وسیله نقلیه خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی روز دوشنبه گفت: تخلفات ساکن و توقف غیرمجاز از معضلات ترافیکی شهر تهران است که نمود بارز آن، توقف در پیاده رو است که این تخلف بسیار دیده می‌شود.

وی افزود: توقف و تخلف پارک در پیاده رو حقوق شهروندی را مختل می‌کند و عابرین پیاده، سالمندان و کودکان، دانش آموزان، جانبازان و معلولینی که از ویلچر استفاده می‌کنند واقعا در این خصوص به مشکل بر می‌خوردند.

سرهنگ رازقی اظهار کرد: برابر قوانین و مقررات توقف در پیاده رو ممنوع است و ۴۰۰ هزار ریال نیز اعمال قانون در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حتی می‌توان با جرثقیل این خودروها را به پارکینگ منتقل کرد و اکنون نیز این موارد در دستور کار قرار دارد و انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعمال قانون در برخی موارد بازدارندگی ندارد و متاسفانه برخی از نقاط و معابر شهر این تخلف فراوانی زیادی دارد، در صدد اجرای طرحی به نام «طرح تشدید برخورد با تخلف توقف در پیاده رو» هستیم.

سرهنگ رازقی گفت: این طرح بدین صورت است که در ۴۵ نقطه از سطح شهر تهران که این تخلف و معضل فراوانی زیادی دارد ابتدا با نصب بنر تذکرهای لازم را به آن مشاغل، صنوف و مردمی که خودروی خود را در آن محل پارک می‌کنند، داده خواهد شد و اطلاع رسانی‌های خود را از طریق نصب بنر و رسانه‌ها انجام خواهیم داد که این افراد و صنوف از جای مناسبی برای پارک خودروی خود استفاده و در پیاده رو پارک نکنند.

این مقام راهور توضیح داد: مرحله دوم اجرای طرح برخورد با اعمال قانون است که بروشور خاصی را بر روی وسیله نقلیه الصاق و بدین ترتیب به راننده ابلاغ می شود که این تخلف را دیگر مرتکب نکند.

وی یادآور شد: همان روز هم پیامکی برای فرد متخلف ارسال و تذکر لازم به وی در خصوص عدم تکرار تخلف ارسال خواهد شد.

سرهنگ رازقی با بیان اینکه طرح مذکور از چند روز دیگر اجرایی خواهد شد، یادآور شد: مرحله بعدی این است که با کسانی که این تخلف را تکرار کرده‌اند با تشکیل پرونده در مرجع قضایی و هماهنگی خوبی که در این زمینه شده است، وسیله نقلیه با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha