آزمون بکارگیری نیروهای قراردادی شهرداری‌های ۷ استان برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - مشاور رئیس و مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری آزمون عمومی و نشر آگهی برای جذب و بکارگیری نیروی قراردادکارمعین در شهرداری‌های هفت استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید روحی روز دوشنبه گفت: به منظور بکارگیری نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته در جهت تقویت بدنه کارشناسی شهرداری‌ها،   نیازهای واقعیِ نیروی انسانی در رشته‌های شغلی مصوب شهرداری‌های استان زنجان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، مرکزی و هرمزگان شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت که باتوجه به وجود سهمیه بکارگیری دریافت شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، تعداد ۵۱۰ نفر در قالب قراردادکارمعین در ۲۸ رشته شغلی از طریق شرکت در آزمون عمومی و فضای رقابتی در شهرداری‌های متقاضی بکارگیری خواهند شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به اشتغال در شهرداری‌های استان‌های یادشده می‌توانند تا روز جمعه پنجم آبان با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی اینترنتی www.hrtc.ir و ثبت نام در آزمون مزبور شرایط بکارگیری خود را در شهرداری مورد نظر فراهم کنند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: مجوز بکارگیری نیروی قراردادکارمعین در شهرداری‌های استان‌های فارس، همدان و سمنان نیز صادر شده است که زمان ثبت نام آن برای اطلاع متقاضیان اعلام خواهد شد.

روحی یادآور شد: برای سایر شهرداری‌هایی که نیاز ضروری به نیروی متخصص در مشاغل کارمندی را دارند نیز پس از بررسی و تشخیص ضرورت تقاضا با توجه به وضعیت نیروی انسانی موجود در شهرداری مربوطه و در صورت عدم تراکم نیروی انسانی در شهرداری همچنین پیش بینی اعتبار و منابع تامین مالی در بودجه سنواتی و دارا بودن باقیمانده مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور، اقدام می‌شود.

نحوه بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور

مشاور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های گفت: بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور مطابق آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و اصلاحیه‌ بعدی آن در قالب قرارداد مدت معین و در چارچوب قانون کار انجام می‌شود.

روحی از دریافت مجوز بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور خبر داد و با تقدیر از همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و کارشناسان ذی‌ربط افزود: در راستای اجرای دستورالعمل آزمون بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور ابلاغی وزیر کشور و به منظور تعیین استاندارد نیروی انسانی در دهیاری ها و همچنین شناسایی نیازهای واقعیِ نیرو در رشته‌های شغلی مصوب دهیاری‌ها، تیمی از نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی و کارشناسان این سازمان تشکیل و از دهیاری‌های استان مرکزی به صورت آزمایشی بازدید شد.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری چندین جلسه، براساس کارشناسی‌های انجام شده نیازهای نیروی انسانی در دهیاری‌های استان مرکزی شناسایی شد که فرایند دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور در دست پیگیری است.

روحی اضافه کرد: درباره سایر دهیاری‌های کشور نیز که نیاز به نیروی انسانی متخصص دارند، پس از بررسی و تشخیص ضرورت تقاضا، مطابق استاندارد نیروی انسانی تعیین شده و با توجه به وضعیت نیروی انسانی موجود در دهیاری، در صورت وجود پست سازمانی بدون تصدی و به شرط عدم تراکم نیروی انسانی همچنین پیش بینی اعتبار مورد نیاز، نسبت به پیگیری دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور، اقدام خواهد شد.

وی یادآورشد: به محض دریافت سهمیه بکارگیری از سازمان اداری و استخدامی کشور، ‌ مجری برگزاری آزمون یادشده، زمان و نحوه ثبت نام آزمون فوق، برای اطلاع رسانی به افرادی که تمایل به اشتغال در دهیاری‌ها را دارند، اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha