۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85268422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده حماس: مقاومت نخستین دکترین نظامی فلسطین است

قم- ایرنا - نماینده جنبش حماس در ایران دفاع در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را حق مسلم مردم فلسطین دانست و گفت: مقاومت نخستین دکترین نظامی مردم فلسطین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خالد قدومی عصر دوشنبه در نشست انسان جدید فلسطین در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم، همچنین با بیان اینکه غربی‌ها همواره در منطقه خاورمیانه با به راه انداختن جنگ‌های مختلف اقدام به کشتار و خونریزی کرده‌اند افزود: اسرائیل تحت حمایت غرب در مسجدالاقصی جنایت‌های گسترده‌ای را مرتکب شده‌است.

وی با یادآوری اینکه غرب با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته، و مطرح کردن مفاهیم مانند جهانی شدن، سعی دارد تا کشورهای اسلامی را به شیوه‌های جدید و نوین مستعمره خود کند گفت: رژیم صهیونیستی نماینده فرهنگ و تمدن غربی برای حفظ منافع غربی‌ها در مقطع استعمار نوین است.

قدومی همچنین گفت: غرب با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته می‌کوشد تا بر جهان اسلام سیطره پیدا کند، مسلمانان نیز فقط مصرف کننده وسایل و ابزار ارتباطی که توسط غربی‌ها تولید می‌شود، هستند و از خود ابتکار عملی ندارند.

وی ادامه داد: در حالیکه که غرب و رژیم صهیونیستی کارنامه سیاهی در قتل و خونریزی دارد، اکنون جریان مقاومت فلسطین را به تروریست بودن متهم می‌کنند.

قدومی با اشاره به تبلیغات دروغین صهیونیست‌ها بر ضد حماس و بیان اتهام‌هایی مانند کشتار و تعدی کودکان و زنان اسرائیلی گفت: یکی از زنان اسرائیلی که به تازگی آزاد شده، در مصاحبه با رسانه‌های غربی، هرگونه بدرفتاری توسط حماس را تکذیب کرده است.

نماینده حرکت مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: فرهنگ آمریکایی‌ها، فرهنگ خونریزی است، اما آن را به دیگران نسبت می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه جریان مقاومت، استعمار غربی‌ها را تحمل نمی‌کند بیان کرد: ما در برابر استعمار غربی‌ها و دزدی که وارد خانه ما شده، از خود دفاع کرده، فوری و خشن واکنش نشان می‌دهیم‌.

نماینده حماس: مقاومت نخستین دکترین نظامی فلسطین است

۸۴ درصد مردم غزه از حاکمیت حماس حمایت می‌کنند

رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم نیز با اشاره به حمایت همه جانبه فلسطینی‌ها از حماس گفت: طبق نظرسنجی‌های موجود در غزه، ۸۴ درصد از مردم این شهر، خیلی محکم خواستار قرار داشتن حاکمیت در دست‌های جریان مقاومت هستند.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی همچنین افزود: ۷۲ درصد مردم در کرانه باختری رود اردن نیز می‌خواهند حکومت محمود عباس جمع شود، و جریان مقاومت قدرت را در دست بگیرد.

وی در ادامه سخنان با اشاره به اینکه اقبال مردم فلسطین به سمت جریان مقاومت معنای زیادی دارد گفت: در حال حاضر و به‌ویژه پس از اتفاق‌هایی که رخ داد، تنها غزه است که حاکمیت واقعی فلسطینی دارد، و کرانه باختری به تمام معنا دست رژیم صهیونیستی است.

وی بیان داشت: ساکنان کرانه باختری به تعبیر غربی‌ها در پیشرفته‌ترین کشور در منطقه جنوب غربی آسیا زندگی می‌کنند، اما با این حال، جمع کثیری از مردم آن، با مقاومت همراه هستند، و حاکمیت این جریان را به اسرائیل ترجیح می‌دهند.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین گفت: این ذهنیت که فقط باید یک جریان اسلامی معتقد به مبارزه مسلحانه حاکم باشد، تحت تاثیر انقلاب اسلامی در بین مردم این منطقه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که این‌ها پدیده‌هایی است که در تطور و دگرگونی تجربه‌های مقاومت به وجود آمده، و از ابتدا این گونه نبوده که جریان اسلامی، مورد توجه باشد.

موسوی همچنین یادآور شد: در روزهای اول که جریان مقاومت علیه اسرائیل شکل گرفت، جریان چپ و یاسرعرفات پرچم‌دار آن بود.
وی اضافه کرد: جریان چپ نشان داد، که توانایی مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را ندارد، ذهنیتی که چپ‌ها در فلسطین داشتند به یک سازش‌کاری رسوا منجر شد.

رئیس مطالعات اسلامی باقرالعلوم تصریح کرد: سکولاریسم هر چه داشت، به کار گرفت، اما به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرد.

این مبلغ عرصه بین‌الملل همچنین با ذکر این نکته که بین انسان جدید فلسطین با انسان انقلاب اسلامی رابطه مستقیمی وجود دارد اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین متاثر از فرهنگ انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه بیان داشت: بر خلاف تصورها ارتباط میان حماس و انقلاب اسلامی، به هیچ وجه به دلیل حمایت‌های مالی نیست، چون بیشترین حمایت مالی را قطر انجام می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: رابطه میان انقلاب اسلامی و انسان مقاومت اسلامی فلسطین، بر مبنای یک ایده و تفکر اسلامی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: انسان مقاومت فلسطین آن قدر هوشمند است که آن‌گونه که برنامه‌ریزی کرده، به دشمن ضربه می‌زند، همان طور که انسان انقلاب اسلامی نیز به این نقطه رسیده و در آستانه گام دوم انقلاب قرار دارد، و این وعده محتوم الهی است.

نماینده حماس: مقاومت نخستین دکترین نظامی فلسطین است

نشست "انسان جدید فلسطین" تحت عنوان تاملی بر حماسه شگفت فلسطین با حضور جمعی از اندیشمندان، استادان و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و با همکاری و مشارکت دانشگاه باقرالعلوم و چند نهاد علمی و پژوهشی در قم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha