۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85268437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تأکید لبنان بر حق مشروع دفاع از خود برابر تجاوز رژیم اسرائیل
رئیس مجلس نمایندگان لبنان

تهران- ایرنا- رئیس مجلس نمایندگان لبنان تأکید کرد که این کشور به قوانین بین المللی پایبند است و از حق مشروع خویش برای دفاع از خود برابر تجاوز رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های لبنانی، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در دیدار با تارکسیو کوستا سفیر برزیل در بیروت، از نقش برازیلیا به ویژه لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل و تلاش های وی در زمینه متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان تشکر کرد.

وی همچنین از حمایت برزیل از حقوق ملت فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل و کنفرانس برزیل قدردانی کرد و خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره فلسطین و اسرائیل شد.

به گزارش ایرنا، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل 15 مهر ماه با اشاره به درخواست کشورش برای تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل گفت که هدف برزیل جلوگیری از تشدید درگیری میان فلسطین و اسرائیل است.

داسیلوا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برزیل در دوره ریاست خود بر شورای امنیت از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تشدید درگیری مضایقه نمی‌کند.

برزیل اخیرا اعلام کرده است که به حمایت از راهکار دو دولتی برای اسرائیل و فلسطین ادامه می‌دهد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تاکنون ۴ هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

این اقدامات وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha