۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85268738
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۳ هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی گیلان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: هم اکنون ۷۳ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره می برند.

دکتر محمود عاطف راد روز سه شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرانشیز (سهم بیمار) برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد در خدمات سرپایی کاهش یافت ضمن اینکه سهم بیماران کمیته امداد در بستری به صفر رسیده است.

وی همچنین از اجرای طرح پزشک خانواده برای ۸۴۲ هزار بیمه شده روستایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و افزود: در اجرای این برنامه ۳۰۵ پزشک، ۲۵۰ ماما، ۲۶ دندانپزشک در ۱۷۷ مرکز خدمات جامع روستایی استقرار یافته اند ماهانه ۵۰ هزار نفر توسط پزشکان خانواده سطح یک روستایی ویزیت و چهار هزار و ۵۰۰ نفر به سطح تخصصی ۲ ارجاع می شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای ۱۰۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی سرپایی، استقرار ۱۰۰ درصد سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری، راه اندازی سامانه غیرحضوری شهروندان برای مشاهده سوابق بیمه ای و درمانی اجرای اصالت سنجی داروها و تجهیزات از طریق ارتباطات رسانه‌ای و نیز طرح حذف ارز ترجیحی دارو به صورت سامانه ای از دیگر اقدامات بیمه سلامت گیلان است.

در نسخه‌نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارایه کد ملی خود هویت بیمار و پوشش بیمه‌ ای او تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری صادر شده و جایگزین دفترچه می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: ماهانه ۲۵۵ هزار نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان استان توسط پزشکان نسخه نویسی شده و توسط موسسات نسخه پیچی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص و سخت درمان از آبان سال گذشته اظهار کرد: تا قبل از تشکیل این صندوق ۲ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند اما در زمان حاضر ۴۲ هزارو ۷۹۴ نفر زیر پوشش این صندوق درآمدند.

بیشتر بخوانید:

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و سخت درمان گیلان هزینه شد

وی در تشریح برنامه‌های حمایت از بیماران خاص و سخت درمان افزود: همه هزینه دیالیز فرد دیالیزی ماهانه ۱۴۰ میلیون ریال در بخش خصوصی و ۵۰ میلیون ریال در بخش دولتی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: پرداخت تمام هزینه عمل پیوند کلیه معادل ۱۹۰ میلیون ریال و ۱۰۰ درصد هزینه آمپول دسفرال بیمار تالاسمی ماهانه ۱۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

وی با تشریح طرح دارویار به عنوان یکی دیگر از برنامه های کشوری اظهار کرد: سهم عمده ای از افرایش قیمت بیش از یک هزار و ۷۲۰ قلم دارو توسط بیمه سلامت پوشش داده شد.

وی توسعه پوشش خدمات بیمه ای توانبخشی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: پوشش ۵۹ خدمت توانبخشی از جمله گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و کار درمانی برای ارایه خدمات به ۱۷ هزار توانخواه در استان با همکاری بهزیستی انجام شده‌است.

طرح اعطای تخفیف ویژه و کاهش مشارکت در پرداخت حق بیمه

دکتر عاطف‌راد در ادامه با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن پنج دهک پایین درآمدی جامعه به صورت رایگان از بیمه سلامت اظهار کرد: افراد در دهک های درآمدی ۶ تا ۹ نیز می‌توانند از تخفیف ویژه ۵۰ تا ۸۰ درصدی (سرانه هزینه بیمه) بهره‌مند شوند که در زمان حاضر افزون بر ۴۰ هزار نفر از مشمولین در این دهک ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان در گیلان می‌توانند برای زیر پوشش قرارگرفتن و بهره‌مندی از بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان، سامانه خدمات شهروندی http://bimehsalamatiranian.ir یا ادارات بیمه سلامت در ۱۶ شهرستان استان گیلان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برقراری پوشش بیمه ای (بیمه سلامت) بر روی تخت بیمارستان نیز امکان‌پذیر است، اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی و ۳۳۹۹ در ساعات ادارای آماده پاسخگویی است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: این اداره کل سال جاری در جشنواره شهید رجایی رتبه اول را در بین دستگاه های اجرایی استان به دست آورد.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفری استان گیلان (۵۲) درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند، بیمه سلامت گیلان با یکهزار و ۸۱۳ مرکز شامل مطب، داروخانه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی، درمانگاه و بیمارستان قرارداد همکاری دارد.

۲۷مهر تا پنجم آبان هفته بیمه سلامت با شعار (بیمه سلامت همگانی، گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی) نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha