۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85269093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هندی‌ها رتبه نخست مهاجرت در جهان

۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85269093
هندی‌ها رتبه نخست مهاجرت در جهان

تهران- ایرنا- آخرین گزارش موسسه چشم‌انداز مهاجرت بین‌المللی اعلام کرد هند با خروج ۴۰۰ هزار شهروند به پرمهاجرترین کشور جهان تبدیل شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تایمز او ایندیا، بر اساس گزارش موسسه چشم انداز مهاجرت بین المللی در سال ۲۰۲۳ که شامگاه دوشنبه در پاریس منتشر شد، چین بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) دارد، در حالی که اکنون هند از نظر تعداد مهاجران جدید در صدر جدول جای گرفته است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) انجمنی متشکل از ۳۸ کشور عضو است که بیشتر آنها کشورهای توسعه یافته ثروتمند هستند و قابل درک است که کارگران و دانشجویان مهاجر را جذب می کنند.

بر اساس گزارش این سازمان، هندی‌ها بزرگترین گروهی هستند که تابعیت کشورهای ثروتمند را دریافت می‌کنند و کارشناسان بر این باورند که استقرار بیشتر هندی‌ها در مراکز ثروت خارج از این کشور می‌تواند پیامدهای مثبتی برای هند داشته باشد. مزیت اصلی آن افزایش حواله های ارزی است که هندی ها بالاترین مبلغ را در سطح جهانی دریافت می کنند.

در سال ۲۰۲۱، هند برای دومین سال متوالی، با خروج ۴۰۰ هزار مهاجر جدید (به استثنای دانشجویان) و مهاجرت به کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اولین کشور مبدا بود و ۷.۵ درصد از کل جریان های مهاجرت را تشکیل می داد. این رقم سه درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

جریان مهاجرت در سال ۲۰۲۰ کم و نزدیک به ۲۲۰ هزار بود اما این رقم را می توان به بسته بودن مرزها در طول همه گیری کرونا نسبت داد.

هم اکنون چین با ۲۳۰ هزار مهاجرت جدید (یا ۵.۲ درصد از کل جریان ها) در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن رومانی با ۲۰۰ هزار مهاجر جدید (یا ۴ درصد از کل جریان) در رتبه دوم قرار دارد.

برای افزایش تلاش‌ها برای جذب فعال کارگران مهاجر، چندین کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به امضای موافقت‌نامه‌های دوجانبه و پیشبرد همکاری‌های مهاجرت و جابجایی با کشورهای مبدأ منتخب ادامه می‌دهند. پرتغال، آلمان و اتریش اخیراً توافق‌نامه‌هایی را در مورد مهاجرت و جا به جایی با هند منعقد کرده‌اند.

این اولین بار است که آلمان چنین توافقنامه دوجانبه ای را امضا می کند و قرار است این توافق به عنوان الگویی برای توافقات مشابه احتمالی آینده با سایر کشورها باشد. این گزارش اشاره کرد هند قبلاً قراردادهای دوجانبه مهاجرت و جابه‌جایی را با فنلاند، فرانسه و بریتانیا امضا کرده است.

در پس‌زمینه بحران اوکراین، جریان‌های جدید مهاجران می‌توانند شاهد ظهور تصویر جدیدی باشند. تا ژوئن ۲۰۲۳، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار اوکراینی آواره در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی وجود داشت.

کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با افزایش پیوسته دانشجویان بین المللی، بیشتر از چین و هند، سود خواهند برد. در سال ۲۰۲۱، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ثبت نام کردند و چین با تعداد ۸۹۰ هزار دانشجو در رتبه نخست بود. تعداد دانشجویان هندی در سال ۲۰۲۱ به ۴۲۰ هزار نفر رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تقریباً ثابت است و در رتبه دوم جای گرفت، ویتنام با ۱۳۰ هزار دانشجو سومین کشور مبدا در رتبه‌بندی بود.

تقریباً یک پنجم دانشجویان بین‌المللی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی توسط آمریکا میزبانی می‌شوند که ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی را در خود جای داده است. بریتانیا میزبان ۱۴ درصد (یا ۶۰۰ هزار) از کل دانشجویان بین المللی بود و پس از آن استرالیا (۹ درصد) با ۳۸۰ هزار دانشجو قرار داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha