تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و انسانیت نمی‌شناسد

شیراز - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی گفت: حادثه شاهچراغ(ع) و امروز جنگ خونین غزه نشانگر آن است که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و مذهب و انسانیت نمی‌شناسد و هر جا منافع اقتضا کند، اینان به وحشی‌ترین شکل حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن مسلمی نایینی روز سه‌شنبه در پیامی به آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی دانشجویی شعر باران حرم شاهچراغ، بیان کرد: امروز ما موظیم تا ضمن مقاومت در برابر این تروریسم، در قالب جهاد تبیین این حقیقت را به جهانیان منتقل نماییم و در این مسیر از ابزار هنر و شعر نیز بهره گیریم.

وی در این پیام که از سوی رئیس جهاد دانشگاهی فارس قرائت شد با گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، ادامه داد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این حادثه با عظمت را همچون قضیه عاشورا مورد توجه قرار دهند و به آیندگان منتقل کنند و تبیین این واقعیت‌ها از وظایف فعالان بخش‌های هنری، تبلیغی و نگارشی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.

مسلمی نایینی اظهار کرد: فرهنگ و هنر عناصر سازنده‌ای از اندیشه و حکمت اسلامی است و در این رویکرد، ادب و هنر اسلامی بر اساس مفاهیم عرفانی و مضامین «عالم معنوی اسلام» تعبیر و تفسیر می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: براین اساس شعر و هنر هم در یک تلاقی عظیم با روح اسلامی دریای مواج معنویت و حکمت و عدالت شدند و روشن است که است که شیراز جنت تراز ، دیار شعر و شعور و هنر و اندیشه، قلمرو فرزانگی و آزادگی و عصاره فرهنگ ایران اسلامی و روح تمدن و قلب عاطفی این سرزمین کهن است،‌لذا بر این اساس است که جشنوارهای ملی قرآن و هنر و شعر باران در این دیار رقم می خورد.

وی از برگزاری جشنواره‌های ملی ادبی و هنری از سوی جهاد دانشگاهی فارس و برپایی اختتامیه آن همزمان با سالروز شهادت ۱۳ تن از خادمان و زائران آستان احمدبن موسی (ع) ابراز خرسندی کرد و گفت: جای مسرت دارد که جهاد دانشگاهی فارس علاوه بر برگزاری این جشنواره‌های ملی در سال گذشته ۷ عنوان کتاب به عرضه چاپ رسانده و کتاب مکتوب شعر و عکس را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده و کتاب دیجیتال اخبار ایسنا و ایکنا را منتشر کرده و کتاب‌هایی نیز برای گروه سنی (ب و ج و د ) بر کارهای خود افزوده است.

تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و انسانیت نمی‌شناسد

رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی منطبق با اقتضائات روز است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در ادامه این آیین با بیان اینکه جشنواره ادبی باران مبتنی بر همان تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب است گفت: جهاد دانشگاهی همواره در اجرای برنامه‌های فرهنگی استمرار داشته و رویدادها را بر اساس اقتضائات روز طراحی کرده است، که جهاد دانشگاهی فارس نیز موضوعات ویژه رویدادهای ادبی و هنری امسال را هوشمندانه انتخاب کرد.

علیرضا کلانتر مهرجردی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگاه داشتن حادثه حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، گفت: تاریخ دنیا با نقاط عطفی روبرو است و برنامه ریزی‌ها در حوزه علوم انسانی با اتکا به همین نقاط عطف انجام می‌شود، به همین دلیل ایشان با تاکید خود توجه ما را به اهمیت این حادثه جلب کردند.

وی ادامه داد: اتصال شهدای شاهچراغ(ع) به مفهوم عاشورا بار سنگینی در حوزه فرهنگ و هنر بر دوش ما گذاشته و جایگاه حوزه فرهنگ و رسانه در این امر بسیار مهم و کلیدی است، بنابراین باید پیمان ببندیم که با مجموعه عوامل و ابزاری که در اختیار داریم، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد تبیین گام‌های استوار برداریم.

کلانتر مهرجردی جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی، حامی دانشگاه اسلامی است؛ دانشگاهی که نظام دغدغه‌هایش بر اساس نظام دغدغه‌های اجتماع طراحی شده باشد و اگر در حوزه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، حتماً این برنامه‌ها با نگاهی هوشمندانه به وضعیت جاری در اجتماع باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به خدمات دکتر کاظمی آشتیانی به علم و درمان کشور، یادآور شد: جهاددانشگاهی همواره تلاش کرده خلأهای موجود علمی، فرهنگی و رسانه‌ای را پر کند و امید است با این تلاش‌ها هر روز به خودباوری و استقلال ایران در همه حوزه‌ها نزدیک شویم.

تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و انسانیت نمی‌شناسد

آفرینش‌های ادبی و هنری پرشمار از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در آیین اختتامیه جشنواره‌های ملی ادبی باران و هنری قرآنی شهود قدسی گفت: تهیه و تدوین ۷ جلد کتاب ارزشمند با محور شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) از افتخارات جهاددانشگاهی فارس است که در یکسال گذشته به سرانجام رسیده است.

امیرحسین استقلال با اشاره به برپایی ششمین جشنواره سراسری شهود قدسی در دو بخش اصلی و ویژه موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۲۸۴ اثر هنرمندان از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که۸۳۴ اثر به بخش نمایشگاهی و همزمان به مرحله اول داوری راه یافتند که پس از داوری از هر رشته ۳ اثر برگزیده شدند.

وی افزود: این جشنواره پیش از چهارم آبان ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده بود، اما پس از حادثه حمله تروریستی کوردلانه به آستان مقدس احمدبن موسی (ع)، شورای سیاستگذاری جشنواره بخش ویژه این موضوع آن را به جشنواره الحاق کرد و پس از برپایی ده‌ها، ورکشاپ و کارگاه تجسمی، ۶۳۷ اثر در سه رشته لوگوتایپ، پوستر و عکس با این موضوع دریافت شد که از این میان ۱۱۸ اثر به مرحله نمایشگاهی بخش ویژه راه یافت.

استقلال در ارتباط با چهارمین دوره جشنواره ملی ادبی باران نیز گفت: این جشنواره در ۲ محور آزاد و ویژه دانشجویی و غیر دانشجویی و در قالب‌های شعر کلاسییک و نو برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: ۷۶۹ اثر از سوی شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال شد و از این شمار ۵۳۳ اثر به مرحله داوری راه یافت.

وی اضافه کرد: ۳۶ شعر به بخش ویژه با موضوع حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ(ع) راه‌یافت.

استقلال عنوان کرد: دانشجویانی از دانشگاه‌های شیراز، شهید باهنر کرمان، شاهد تهران، رازی کرمانشاه، ‌ البرز، ‌ قرآن و عترت اصفهان، زنجان، فردوسی مشهد، الزهرا، دانشگاه آزاد و پیام‌نور در میان برگزیدگان جشنواره ادبی باران دیده می‎شوند.

در ادامه این آیین از چهار عنوان کتاب‌ تالیف شده جهاد دانشگاهی فارس با موضوع حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) رونمایی شد.

در پایان نیز برگزیدگان جشنواره‌های ادبی و هنری باران و شهود قدسی در ۲ بخش اصلی و ویژه معرفی و تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha