مدال نقره پاراوزنه‌برداری برگردن امیر جعفری

هانگژو- ایرنا- ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران مدال نقره دسته ۶۵ کیلوگرم را در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی بر گردن آویخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، در ادامه روز نخست رقابت‌های پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی عصر امروز سه‌شنبه مسابقات دسته ۶۵ کیلوگرم برگزار شد و طی آن امیر جعفری به رقابت با ۵ حریف خود پرداخت.

جعفری که برای رسیدن به مدال طلا رقیب سرسختی از کشور میزبان را پیش رو داشت، در حرکت اول خود وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم نیز وزنه ۱۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد. او برای حرکت سوم وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با مهار آن مدال نقره خود را قطعی کرد.

این در حالی بود که وزنه‌بردار چینی در حرکت اول خود وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را مهار و مدال طلای خود را قطعی کرد. وی در حرکت دوم ۲۱۲ و در حرکت سوم ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد و طلایی شد.

پیش از این محسن بختیار و سیدیوسف یوسفی در رقابت‌های دسته ۵۹ کیلوگرم به مدال نقره و برنز این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرده بودند.

جعفری: هدفم کسب مدال طلا بود اما رقیب چینی شگفت‌انگیز بود

امیر جعفری پس از کسب مدال نقره گفت: این سومین دوره‌ای بود که در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کردم. در ۲ دوره گذشته مدال طلا گرفته بودم و در ۱۷ ماه گذشته تلاش کردم که تمرینات خوبی داشته باشم و مدال طلا را تکرار کنم اما حریف قدرتمندی داشتم.

وی با بیان این که از کسب مدال نقره خوشحال هستم ادامه داد: حریف چینی سال گذشته در رنکینگ از من پایین‌تر بود اما یک سال تعویق بازی‌ها باعث شد که او پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته باشد. سال گذشته در کره‌جنوبی با او رقابت کردم و من طلا گرفتم اما امسال او بسیار قدرتمند ظاهر شد. 

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: تمام تلاشم را کردم که خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم، اما  حریف قدرتمندی داشتم و نتوانستم طلا بگیرم اما خوشحالم که دست خالی به کشور برنمی‌گردم. 

جعفری در مورد برنامه‌اش برای آینده گفت: امیدوارم برای پارالمپیک بتوانم به خوبی آماده شوم. البته در این بازی‌ها رقیب چینی هم هست که کار را برای مدال طلا سخت می‌کند.

وی در پایان گفت: تیم ما در روز اول طبق پیش‌بینی مدال گرفت. چین همیشه رقیب وزنه‌برداری ایران است و در این مسابقات هم وزنه‌برداران قدرتمندی داشتند که مدال‌های طلا را از آن خود کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha