۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85269421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار مراجعه مردم به کلانتری های اصفهان ۱۴ درصد افزایش یافت

اصفهان – ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از مراجعه ۷۱۶ هزار و ۱۹۹ نفر به کلانتری ها و پاسگاه های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته که نشاندهنده اعتماد مردم به این یگان ها است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عزیزالله سپهوند روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتارسازمانی ویژه رؤسا و کارکنان کلانتری ها و پاسگاه های استان اصفهان افزود: در همین مدت سه هزار و ۲۴۸ طرح پیشگیرانه و یکهزار و ۷۳۴ طرح امنیت محله محور در یکهزار و ۵۹ محله توسط کلانتریها و پاسگاه‌های استان اصفهان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: فراجا سازمانی است که بطور مرتب با مردم سر و کار دارد و به نوعی خاستگاه اجتماعی آنان محسوب می‌شود و در طول شبانه‌روز صدها هزار خدمت را به شهروندان ارائه می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: با توجه به رشد تکنولوژی و ایجاد فناوری های جدید در عصر کنونی بایستی این سازمان هم خود را به روز کند و بتواند خدمات خود را به گونه‌ای ارائه کند که رضایتمندی عمومی را برایش درپی داشته باشد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نگاه مردم به نیروهای پلیس با نگاه آنان به کارکنان سایر ادارات و سازمان ها متفاوت است گفت: بنابر این می‌طلبد که ما درباره ارتقای سطح رفتار کارکنان به ویژه کارکنان کلانتریها و پاسگاه‌ها که سرپنجه‌های فراجا محسوب می شوند اقدامات خاص و مؤثری را انجام دهیم.

وی بیان داشت: یکی از این اقدامات برگزاری کارگاه های آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار سازمانی کارکنان است که در طول سال برگزار می‌شود و با توجه به حضور استادان برجسته در حوزه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی در این دوره ها نتایج خوبی بدست آمده و آثار مثبت این دوره‌ها در نوع برخورد و رفتار کارکنان با مردم نمود داشته و رضایتمندی عمومی از ماموران را به همراه داشته است.

محلات اصفهان برای مجرمان ناامن می شوند

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح‌های پیشگیرانه و پیشدستانه توسط کلانتریها و پاسگاه‌های سطح استان بمنظور ناامن کردن محیط محلات برای اراذل و اوباش و مجرمان خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر نیز در این آئین افزود: در این طرح از ظرفیت معتمدان و متنفذان محلات، پایگاه های بسیج مساجد و نیروهای مردمی استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: مجموعه کلانتری ها و پاسگاه ها به عنوان پیشانی، نوک پیکان و به عنوان ویترین فراجا بمنظور توسعه امنیت پایدار به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند منکر زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان کلانتریها و پاسگاه‌ها باشد افزود: امروز به جرأت می‌توان گفت که ۹۸ درصد ماموریت‌های انتظامی از طریق مراجعات مردمی به کلانتریها و پاسگاه‌ها شکل می‌گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برای تربیت پلیس هوشمند در تراز انقلاب اسلامی به آموزه‌های دینی و اسلامی توجه شود گفت: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار سازمانی نیز تربیت و آموزش کارکنان بمنظور ارتقا و اعتلای سازمان است.

وی ادامه دادک این تعالی رفتار به ما کمک می‌کند تا با استفاده از آموزه‌های دینی و الگو برداری از منش و رفتار امامان معصوم (ع) و رهبران دینی خود با رفتار، گفتار، کردار و عمل خود شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که جز امیدآفرینی برای مردم افراد مظلوم و ناامنی برای مجرمان عایده دیگری برای ما نداشته باشد.

سردار هاشمی فر، وجود امنیت پایدار و ارتقای رضایتمندی مردم از عملکرد سازمان پلیس را نشأت گرفته از تعالی رفتار در وجود ماموران انتظامی عنوان و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز ماموران پلیس تربیت یافته در مکتب انقلاب اسلامی هم شهیدان "زاده احمدی" و "شفیعی" از ماموران ایثارگر و وظیفه شناس کلانتری ۱۶ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان بودند.

وی اذعان داشت: این که ماموران با آنکه می دانستند که قرار است با یک فرد جانی که مرتکب قتل شده و مسلح هم هست روبرو شوند ولی با شجاعت و ایثار وارد معرکه شده و در کمال شهامت، شجاعت، رشادت و ایثارگری با قاتل مسلح درگیر شده و او را از پا درآوردند تا نتواند نیت خود را عملی کرده و به شهروندان دیگر آسیب بزند.

این مقام انتظامی داشتن اخلاق و رفتار اسلامی در برخورد با مردم و امید آفرینی برای مردم و افرادی که مورد ظلم قرار گرفتند را از اصول رفتار سازمانی فراجا برشمرد و گفت: به عنوان مظهر اقتدار حاکمیت و مسئول حفظ امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی و روانی جامعه هستیم و باید طوری رفتار کنیم که مردم با مشاهده اقدامات صورت گرفته در مقابله با مجرمان و نا امن کنندگان جامعه به این نظام دلگرم شده و امید در دل آنها زنده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha