غول صنایع نظامی آلمان بهای مهمات برای اوکراین را ۵۰ درصد افزایش داد

تهران- ایرنا- شرکت راین متال آلمان بهای گلوله‌های کالیبر ۱۵۵ میلیمتری مورد استفاده نیروهای مسلح اوکراین را از ۲ هزار یورو به ۳ هزار و ۶۰۰ یورو افزایش داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، آمار داده شده در آخرین شماره هفته‌نامه وت آم زونتاگ (Welt am Sonntag) آلمان که عصر سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که قیمت گلوله‌های تولید شده توسط شرکت آلمانی راین‌متال از زمان آغاز درگیری‌های اوکراین تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این هفته‌نامه در گزارش خود نوشت که به اسناد محرمانه‌ای دست یافته که روشن می‌کند شرکت راین متال که خود را یکی از شرکای قوی اوکراین می‌نامد، با فروش گلوله‌های توپ خود به کی‌یف که هزینه آن توسط دولت آلمان پرداخت شده، سود زیادی به دست آورده زیرا قیمت مهمات تولیدی

این غول صنایع نظامی آلمان، از اوایل سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این سند، وزارت دفاع آلمان در ماه جولای قراردادی را با شرکت راین متال برای تامین گلوله‌های کالیبر ۱۵۵ میلیمتری امضا کرد که می‌توانند از هویتزر خودکششی ۲۰۰۰ شلیک شوند و اهدافی را در ده‌ها کیلومتر دورتر مورد اصابت قرار دهند. طبق گزارش‌ها، این قرارداد هم نیازهای آلمان و هم اوکراین را برآورده می‌کند.

طبق این قرارداد، راین متال حداکثر ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ گلوله مهمات کالیبر بزرگ را با قیمت هر گلوله حداقل ۳ هزار و ۶۰۰ یورو (۳ هزار و ۸۱۳ دلار) به کی‌یف عرضه خواهد کرد، این در حالی است که قبل از فوریه ۲۰۲۲، قیمت استاندارد این گلوله‌ها در بازار، ۲ هزار یورو در هر واحد بوده است.

یک اقتصاددان نظامی که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه شما دیگر نمی‌توانید در اروپا با قیمت ۲ هزار یورو گلوله تولید کنید، به هفته‌نامه وت آم زونتاگ، گفت: افزایش هزینه‌های مواد خام و تولید در اتحادیه اروپا که ناشی از اختلالات زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی به علت درگیری اوکراین بوده، باعث این افزایش قیمت شده است.

به نوشته راشا تودی، نیروهای اوکراین از گلوله‌های کالیبر ۱۵۵ میلیمتری در یک سری حملات توپخانه‌ای به زیرساخت‌های غیرنظامی در شهر دونتسک در ماه مه استفاده کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha