اختصاص ۲ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال کمک فنی اعتباری به استان کرمانشاه

کرمانشاه-ایرنا- ۲ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال کمک فنی اعتباری در نشست سه‌شنبه شب شورای برنامه‌ریزی برای کمک به تکمیل زیرساخت شهرک های کشاورزی و صنعتی، فعالان حوزه‌های فرهنگی، پارک‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های رازی، علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی و ۱۶ طرح پژوهشی استان کرمانشاه اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا؛ موضوع توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ میان حوزه های مختلف در این نشست مطرح شد که با تصویب اعضای این شورای یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در قالب یارانه سود تسهیلات و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت شهرک‌های کشاورزی و صنعتی استان اختصاص یافت.

در این نشست که با حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه ریزی استان در سرسرای شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، همچنین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات هم به فعالان حوزه های فرهنگی اختصاص یافت.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال سهمیه کمک های فنی و اعتباری برای کمک به پارکهای علم و فناوری دانشگاه رازی علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی و ۱۲ میلیارد ریال به ۱۴ طرح پژوهشی جدید و ۲ طرح سال قبل از دیگر مصوبات این نشست بود.

موضوع کمک پنج میلیاردی وزارت نفت برای زمین چمن در مناطق روستایی نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد بر اساس اولویت سنجی و ارزیابی عملکرد متولیان این اعتبارات تعیین تکلیف شود.

رقابتی شدن جذب کمک های فنی و اعتباری به پویایی ادارات کمک می کند

استاندار کرمانشاه در این نشست رقابتی کردن جذب کمک‌های فنی و اعتباری را راهکار مناسبی برای تحرک و پویایی مجموعه های اداری دانست و گفت: در اواخر سال گذشته استان با حجم قابل توجهی از اعتبارات جذب نشده توسط دستگاه‌ها مواجه بود که با اقدام به موقع مانع برگشت آن‌ها شدیم.

محمدطیب صحرایی عنوان کرد: برخی ادارات استان دارای بدهی‌های دوگانه و چندگانه به یکدیگر هستند که مشکلات بسیاری را برای این دستگاه ها ایجاد کرده است.

وی افزود: برای تسریع در پرداخت این بدهی ها، کمیته ای با حضور مدیر سازمان برنامه و بودجه، اقتصاد و دارایی و دستگاه‌های بدهکار تشکیل شده که پیرامون تسویه این بدهی‌ها تصمیم گیری می کند و گزارش کارهای صورت گرفته را در نشست های بعدی ارائه می شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: تهاتر این بدهی‌ها، به روشن شدن وضعیت دخل و خرج ادارات و بدهی خالص آن ها کمک می‌کند.

صحرایی یادآور شد: حفاری‌های زیادی در بخش‌هایی از شهر توسط اداره گاز، آبفا و مخابرات صورت گرفته و اگر بدهی‌های این مجموعه‌ها با شهرداری صاف نشود این پروژه‌ها نیمه‌کاره می‌مانند و مردم دچار گرفتاری می‌ شوند.

وی تاکید کرد: در جاهایی که قانون اجازه داده، جذب این اعتبارات رقابتی باشد و اینکار به تحرک بیشتر دستگاه‌ها و اقدام سریع تر آن ها متناسب با اولویت‌ها و ضرورت‌ها، کمک می کند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خطاب به انسان‌های آزاده و منصف جهان گفت: در این ایام ابراز انزجار از ظالم و همراهی با مظلوم نباید فراموش نشود.

صحرایی با تاکید بر اینکه آمارها نباید با گذشت زمان برای ما تکراری نشود؛ در ادامه گفت: در یک شبانه روز ۵۰۰ زن، کودک و انسان بی‌گناه در غزه کشته می‌شوند و همه باید در صف دفاع از مظلوم و در مقابل ظالم باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha