۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85269907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرا باید از مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنیم؟

پیچیدگی‌های روابط امروزی باعث ایجاد مسائل و مشکلات اجتماعی و فردی زیادی شده که نیاز به مشاوره حقوقی رایگان را دو چندان می‌کند. در این مقاله با نحوه و دلایل استفاده از مشاوره حقوقی رایگان آشنا می شوید.

مراجع قضایی و موسسات حقوقی، خدمات گسترده‌ای را به افراد ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها مشاوره حقوقی رایگان است. مشاوره حقوقی رایگان را می‌توان از طرق مختلفی مانند سامانه ۱۲۹ قوه قضاییه انجام داد. در ادامه با چگونگی دریافت مشاوره حقوقی رایگان و انواع آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی کسی است که به قوانین و مقررات کشور، مسائل حقوقی و روند رسیدگی پرونده‌های کیفری و حقوقی آگاه است. همچنین توانایی تحلیل مسائل مختلف و ارائه راهنمایی‌های لازم را دارد.

مشاور حقوقی باید در زمینه‌های مختلف حقوقی مانند تنظیم قرارداد، تنظیم شکوائیه، تنظیم دادخواست، ارائه راه‌حل‌های قانونی برای مشکلات حقوقی و کیفری آگاهی کامل داشته باشد. همچنین باید درک درستی از قوانین داشته باشد.

امروزه افراد مختلفی به کار مشاوره حقوقی می‌پردازند که می‌تواند دانش آموختگان رشته حقوق، کارشناسان حقوقی، وکلا و قضات باشند. به هر حال مشاور حقوقی باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند به این کار بپردازد.

چرا باید از مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنیم؟

مشاوره حقوقی رایگان چیست؟

عبارت مشاوره حقوقی رایگان را حتما روی تابلوها یا وبسایت‌های زیادی دیده‌اید. شاید گمان کنید منظور از مشاوره حقوقی همان کاری است که یک وکیل برای پرونده انجام می‌دهد، آن هم به طور رایگان.

اما منظور از مشاوره حقوقی رایگان این است که فرصتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا وضعیت پرونده خود را با یک وکیل یا مشاور حقوقی در میان گذاشته و به یقین برسد که وکیل حقوقی می‌تواند به او کمک کند تا پرونده‌اش را پیش ببرد.

در مشاوره حقوقی رایگان، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. فرد در طول گفتگوی رایگان می‌تواند متوجه شود که آیا وکیل حقوقی یا کیفری می‌تواند با وضعیت او همدلی کرده و پیشنهاداتی را برای نحوه رسیدگی به پرونده مطرح کند یا خیر.

موسسه‌های زیادی وجود دارند که در تمامی زمینه‌های حقوقی مشاوره رایگان می‌دهند. اما در انتخاب آن‌ها باید دقت نظر داشته باشید و قبل از دریافت مشاوره، وضعیت خود را به طور واضح و خلاصه توضیح داده و سوالاتی که می‌خواهید بپرسید را یادداشت نمایید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

انواع مشاوره حقوقی رایگان

در حال حاضر مشاوران حقوقی و وکلای زیادی اقدام به ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان می‌نمایند. این مشاوره معمولا از روش‌های زیر انجام می‌شود:

۱- مشاوره حقوقی رایگان آنلاین

اینترنت بستری را برای همه افراد فراهم کرده تا در هر کجای کشور که باشند، بتوانند از خدمات حقوقی آنلاین استفاده کنند.

بسیاری از موسسات حقوقی و دفترهای وکالت، دارای وبسایت و صفحات مجازی در شبکه‌های مختلف هستند. مشاوره آنلاین می‌تواند از طریق پرسش و پاسخ در صفحات مجازی صورت گیرد یا تماس تصویری آنلاین در شبکه‌های مجازی باشد.

به دلیل آسانی این شیوه و دسترسی ۲۴ ساعته به آن، معمولا افراد زیادی این روش را برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و تلفن رایگان ترجیح می‌دهند.

از مزایای دیگر این روش این است که می‌توان در صورت نیاز، مدارک را به صورت آنلاین و در همان زمان برای مشاور حقوقی یا وکیل ارسال نمود.

۲- مشاوره حقوقی رایگان به صورت تلفنی

مشاوره تلفنی روشی قدیمی است که هنوز بسیاری از افراد آن را ترجیح می‌دهند. زیرا در این روش راحت‌تر می‌توان مسائل، مشکلات و سوالات مختلف را برای مشاوره حقوقی تلفنی رایگان مطرح نمود.

اما بزرگ‌ترین عیب آن این است که نمی‌توان همزمان مدارک را ارسال کرد و باید مابقی کارها را به صورت حضوری انجام داد.

چرا باید از مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنیم؟

مشاوره حقوقی رایگان شامل چه خدماتی می‌شود و آیا همگی رایگان است؟

شاید از خود بپرسید آیا مشاوره حقوقی رایگان، واقعا رایگان و بدون هزینه است. باید در نظر داشته باشید که مشاوران حقوقی می‌توانند در مسائل مختلف قضایی و حقوقی مانند تنظیم اسناد، تنظیم لایحه و شکواییه، تنظیم قرارداد و طرح مسائل حقوقی، مشاوره دهند.

بدیهی است که همه این موارد به صورت رایگان انجام نمی‌شود. در واقع طرح سوالات اولیه و بیان نظر کلی نسبت به وضعیت پرونده به صورت رایگان انجام می‌شود اما در صورتی که نیاز به سایر خدمات داشته باشید، باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

برای استفاده فوری از مشاوره حقوقی رایگان اینجا کلیک کنید.

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی رایگان

مسلما خدمات مشاوره حقوقی رایگان، مزایای متعددی برای افراد به همراه دارد که عبارتند از:

  • استفاده از خدمات حقوقی بدون مراجعه به موسسات و دفاتر حقوقی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • آگاهی یافتن از مسائل حقوقی مورد نیاز
  • استفاده از مشاوره‌های حقوقی تخصصی

معایب استفاده از مشاوره حقوقی رایگان

قاعدتا افراد زیادی وجود دارند که از مشاوره حقوقی رایگان استفاده می‌کنند. این مسئله باعث بالا برفتن تعداد تماس‌ها شده و می‌تواند معایب زیر را دربرداشته باشد:

به دلیل حجم بالای تماس‌ها، مشاوران و وکلا خسته شده و شاید نتوانند با حوصله فرد را راهنمایی کنند.

به دلیل کوتاه بودن زمان مشاوره، از کیفیت آن کاسته می‌شود.

به دلیل ترافیک شبکه‌ها، همه افراد نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. مخصوصا در روش مشاوره تلفنی.

یک مشاوره حقوقی رایگان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که گفته شد، در حال حاضر موسسات و دفاتر زیادی هستند که مشاوره حقوقی رایگان را ارائه می‌دهند. یک مشاوره حقوقی رایگان خوب، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

۱- مشاور خوب کسی است که بدون توجه به پرداخت هزینه مشاوره یا عدم آن، همه ابعاد حقوقی پرونده را به درستی بررسی کند.

۲- مشاور حقوقی رایگان خوب باید بهترین راه را به مشاوره گیرنده نشان دهد تا بتواند به بهترین وجه پرونده را پیش ببرد.

۳- در هنگام دادن مشاوره نباید فرد گمان کند که مشاور به دنبال مسائل مالی یا جذب پرونده است.

۴- یک مشاور حقوقی خوب برای تلف کردن وقت به حواشی نمی‌پردازد و وقت خود را صرف بررسی پرونده می‌کند.

۵- مشاور حقوقی خوب باید دلسوز، صبور، آگاه به قوانین و روند حقوقی، رازدار و امان‌تدار و مسئولیت پذیر باشد.

۶- در حین ارائه مشاوره نباید درباره نفوذ در دادگاه یا تضمین نتیجه پرونده صحبت کند.

۷- مشاوره حقوقی رایگان باید تمامی زوایای پرونده را به طور واقع‌بینانه به فرد توضیح داده و امید واهی به او ندهد.

۸- مشاور خوب کسی است که اگر بداند پرونده وجاهت قانونی ندارد و نمی‌توان آن را در مراجع قضایی مطرح نمود، باید مشاوره گیرنده را مطلع کند تا هزینه و زمانش هدر نرود.

چرا باید از مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنیم؟

سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضائیه

قوه قضائیه در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی سامانه تلفنی با شماره ۱۲۹ کرده است. این سامانه خدمات مختلفی را ارائه می‌کند

مهم‌ترین آن‌ها مشاوره حقوقی رایگان و محاسبه مهریه است. هدف از راه‌اندازی این سامانه در درجه اول برطرف نمودن مشکلات حقوقی مردم و در درجه دوم، بالا بردن سطح دانش و آگاهی حقوقی جامعه است.

این سامانه به دو صورت تلفنی و آنلاین خدمات خود را ارائه می‌کند. کسانی که مشکلات حقوقی و قضایی دارند، می‌توانند سوالات خود را در این سامانه ثبت کرده تا وکلا و قضات دادگستری به آن‌ها پاسخ دهند.

از ویژگی‌های مهم سامانه ۱۲۹ این است که محدودیتی برای ثبت سوال ندارد و می‌توان تمامی پرسش‌ها را ثبت کرده و به همگی آن‌ها نیز پاسخ داده می‌شود.

از مزایای مهم سامانه ۱۲۹ می‌توان به رایگان بودن تمامی مشاوره‌های حقوقی اشاره کرد. از آن جایی که قضات با سابقه و وکلای برتر معمولا پاسخ سوالات را می‌دهند، می‌توان از صحت اطلاعات داده شده کاملا مطمئن بود و برای کاربران نیز بسیار مفید و پرکاربرد خواهد بود.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha