رییس شورای شهر: نگرانی‌های نبود پارکینگ در برخی محلات یزد را رفع می‌کنیم

یزد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد ضمن بیان گلایه برخی از شهروندان در مورد پارک وسایل نقلیه سنگین در معابر و کوچه‌های یزد به دلیل نبود توقفگاه، گفت: پارکینگ وسایل نقلیه سنگین روبروی پایانه بار یزد به عنوان اولین پروژه مشارکتی سرمایه گذاری شورای ششم احداث شده و فردا /پنجشنبه/ افتتاح خواهد شد .

به گزارش ایرنا، "عزیزالله سیفی" روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: سال های متمادی است که مردم آزادشهر ، خیرآباد و دیگر مناطق یزد به دلیل پارک خودروهای سنگین گلایه مند بودند که با احداث این پارکینگ بسیاری از مشکلات مردم محلات رفع خواهد شد و برای احداث آن نیز ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شد، مساحت آن ۵ هکتار و گنجایش ۲۰۰ خودرو را دارد.

وی در ادامه گفت: المپیادهای ورزشی در راستای همگانی شدن ورزش برگزار می شود و باعث نشاط و شور و سلامت جسمی مردم و همچنین تحرک و پویایی که لازمه امروز جامعه است، خواهد شد.

وی ادامه داد: در یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات یزد ۳۷ هیئت در ۶۵ رشته ورزشی همکاری دارند و همچنین به یاد ۳۸ شهید نیز توسط هیئت ها و تیم های ورزشی مشارکت کننده در المپیاد امسال، مراسم بزرگداشتی برگزار خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این المپیاد ورزشی بصورت انفرادی و تیمی و همچنین در رشته های مختلف بانوان و آقایان و حتی تیم های پارا المپیاد نیز پیش بینی شده و در ۶ بخش مختلف افزون بر ۲ هزار و ۳۴۸ مدال رنگارنگ تقدیم ورزشکاران خواهد شد.

سیفی ادامه داد: نشاط و امید و توجه به سلامت جسمی از موارد مهمی است که باید در دستور کار باشد و این گونه برنامه ها باید ادامه پیدا کند همچنین المپیاد ها و جشنواره های ورزشی نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه دارد و بررسی توانایی ورزشکاران در رشته های مختلف از دیگر اهداف این رویدادهای بزرگ ورزشی است .

وی افزود: استعدادهای برتر ورزشی نیز شناسایی خواهند شد چون منشا افتخار آفرینی برای کشور و استان می شوند؛ المپیاد ورزشی در شهر میراث جهانی یزد با استقبال بیش از ۲۱ هزار نفر در دوره قبل مواجه شد و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۳۰ هزار نفر در یازدهمین دوره این المپیاد محلات یزد شرکت داشته باشند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: یکی از این گلایه ها ، ورودی های شهر یزد است که سامان درستی ندارد و به عنوان مثال برای ورودی ها از سمت مهریز و دروازه قرآن مشکلات زیادی وجود دارد .

وی ادامه داد: برخی از نانوایان نیز با مردم برخورد خوبی ندارند که باید مسئولان رسیدگی کنند همچنین معضل دیگر ، وضعیت سرویس دهی خط واحد است و اکثر مدارس سرویس شخصی گرفته اند و برای توزیع کارت رایگان خط واحد نیز برای مدارس دیر اقدام شد .

ترکمانی با اشاره به مشکل فضای سبز شهر یزد است، ادامه داد: درختان این شهر در حال خشک شدن و برخی نیز آفت زده است که متاسفانه رسیدگی نمی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد در این نشست علنی گفت: المپیاد ورزش محلات باید به سمت زیر ساخت های محله ای و محله محوری حرکت کند و گروه های جوان و خوش فکر در محلات و همچنین تشکیل گروههای ورزشی را داشته باشیم.

محمد باقر پارساییان افزود: حضور موثر مردم و اهالی در تصمیم گیری ها باید انجام شود و برنامه ریزی المپیاد باید به صورت واقعی باشد تا جلب مشارکت مردم را در محلات مختلف داشته باشیم .

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد نیز در این جلسه علنی گفت: در المپیاد ورزش محلات سال جاری توجه به گروه های خاص مخصوصا دانش آموزان و کارگران را خواهیم داشت و امسال پیش بینی مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha