حمله گسترده زمینی به غزه پیامد تلخی برای تل آویو دارد/ نابودی اسرائیل با گسترش جنگ

تهران- ایرنا- کارشناس و تحلیلگر مصری در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا گسترده شدن جنگ را باعث نابودی رژیم صهیونیستی در سایه حضور ارکان محور مقاومت در میدان دانست و گفت که هرگونه عملیات نظامی گسترده ارتش اسرائیل علیه نوار غزه پیامدهای تلخ و ناگواری برای این رژیم و حامیانش خواهد داشت و به همین خاطر تل آویو تاکنون از آغاز چنین عملیاتی طفره رفته است.

«محمد سید احمد» امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اوضاع نوار غزه بسیار بحرانی و خطرناک است و ساکنان این منطقه، با خطر کشتار جمعی روبرو هستند، متاسفانه جامعه جهانی نیز که با معیارهای چندگانه با این موضوع رفتار می کند، چشمان خود را بروی این جنایت های وحشیانه بسته است.

وی اضافه کرد: جامعه جهانی که در موضوع اوکراین به طور کامل در کنار این کشور ایستاد و عملیات روسیه را "اشغالگری" معرفی کرد، تجاوزهای وحشیانه به ملت فلسطین و ساکنان غزه را حق صهیونیست ها می داند، به همین خاطر نمی توان از چنین کشورهایی انتظار ایستادگی در کنار حق را داشت.

سید احمد ادامه داد: گسترش دایره جنگ ممکن است آن را به یک جنگ بزرگ منطقه ای تبدیل کند، بویژه اگر محور مقاومت وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شود.

وی تصریح کرد: جنگ زمینی با نوار غزه بسیار دشوار است و دشمن صهیونیستی از روز نخست درگیری، این موضوع را از اهداف خود اعلام کرد ولی تا امروز، جرات و توانایی آغاز جنگ زمینی گسترده را ندارد.

حمله زمینی به غزه پیامدهای تلخی برای صهیونیستها دارد

این تحلیلگر مصری اظهار داشت: تلفات صهیونیست ها تاکنون به بیش از ۲ هزار کشته و هزاران زخمی رسیده و حمله زمینی در داخل و خارج، پیامدهای تلخی برای رژیم صهیونیستی دارد و با مقاومت گروه های فلسطینی در غزه، خسارت های سنگین تری به دشمن تحمیل خواهد شد.

سید احمد بیان کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون چنین خسارت ها و تلفاتی را در چنین درگیری هایی تجربه نکرده بود، از این رو برای ورود به مرحله دشوارتر این جنگ، بارها باید فکر و محاسبه کند، به همین خاطر تاکنون از آغاز عملیات زمینی گسترده طفره رفته است.

وی افزود: از سوی دیگر این رژیم هراس دارد که اقدامات تحریک آمیز بیشتری را درباره محور مقاومت انجام دهد، زیرا از شعله ور شدن دیگر جبهه ها از سوی لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران بسیار نگران است.

سید احمد اضافه کرد: درصورت فعال شدن دیگر جبهه ها از سوی محور مقاومت، دشمن صهیونیستی خسارت سنگینی متحمل خواهد شد و منافع صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه به شدت آسیب خواهد دید.

وی اظهار داشت: عملیات مقاومت تاکنون آثار و پیامدهای بزرگ و خطرناکی برای رژیم صهیونیستی و حامیانش داشته و در صورت گسترده تر شدن دایره درگیری، ممکن است به نابودی این رژیم منجر شود.

خروج حدود ۲ میلیون شهرک نشین از فلسطین طی دو سال گذشته

این استاد جامعه شناسی سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر خسارت ها و تلفات بسیار، با مشکل جدید آوارگی شهرک نشین ها نیز روبروست و این موضوع بر سرخوردگی و نا امیدی و احساس نا امنی صهیونیستهای مهاجر به فلسطین افزوده است.

سید احمد افزود: از سال گذشته، حدود ۲ میلیون شهرک نشین بر اثر عملیات های مقاومت و احساس نا امنی از سرزمین فلسطین خارج شده و به کشورهای اصلی محل سکونت خود بازگشته اند و ادامه این وضعیت به بحرانی برای رژیم اشغالگر منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: فشار بیشتر به ساکنان نوار غزه برای خروج از این منطقه که بخشی از توطئه آمریکا و اسرائیل برای ایجاد کشور جایگزین برای فلسطینی هاست، به موضوع فلسطین و آزادسازی سرزمین های اشغالی پایان می دهد و این چیزی است که محور مقاومت آن را نمی پذیرد.

سید احمد گفت: ادامه جنگ و فشار برای عملی شدن این توطئه به ورود محور مقاومت و گسترده شدن جنگ می انجامد که خواسته آمریکا و صهیونیست ها نیست، زیرا خطرات ورود محور مقاومت به این نبرد را درک می کنند و دشمن در چند روز گذشته در عملیات های محدود در مرزهای لبنان خسارت های جبران ناپذیری متحمل شده است.

وی ادامه داد: البته این خواست آمریکا و اسرائیل برای کوچاندن ملت فلسطین به سوی سینا با مخالفت رسمی و مردمی مصر روبرو شده است.

وضعیت کابینه نتانیاهو وخیم تر شده است

این کارشناس مصری گفت: کابینه نتانیاهو در بدترین شرایط خود بسر می برد، بویژه اینکه این جنگ پس از ماه ها اعتراضات داخلی به این کابینه آغاز شد.

سید احمد اضافه کرد: خسارت ها و تلفاتی که اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی متحمل شده قطعا وضع کابینه نتانیاهو را وخیم تر می کند و حتی ممکن است در داخل برای یافتن راه حل آبرومندانه ای به منظور خروج از این جنگ و عقب نشینی از ادعاهای اولیه، اقدام به سرنگونی کابینه کنند.

وی اظهار داشت: این کابینه در ماه های گذشته مقبولیت خود را به شدت از دست داده و این مقبولیت در میان صهیونیست ها پس از عملیات طوفان الاقصی به پایین ترین سطح خود رسیده است.

سید احمد افزود: البته این کابینه همچنان مورد حمایت آمریکا و غربی هاست، هرچند که خشم و نارضایتی شهرک نشین های آواره بویژه شهرک نشین های آواره از مرزهای لبنان و نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی از این کابینه به خاطر تجربه نوع جدیدی از نا امنی بیشتر خواهد شد.

افزایش فشارها و هشدارهای محور مقاومت بر آمریکا و اسراییل

کارشناس و تحلیلگر سیاسی بیان کرد: محور مقاومت باید هشدارها و فشارهای خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی افزایش و منافع آمریکا در منطقه باید از سوی گروه های مقاومت مورد تهدید قرار گیرد تا این عملیات وحشیانه علیه فلسطینی ها و حمایت آمریکا از این کشتار متوقف شد.

سید احمد گفت: مصر تلاش هایی را برای ورود کمک های انسانی به نوار غزه انجام داده ولی همکاری کاملی از سوی دیگر کشورهای عربی دریافت نکرد.

وی افزود: در نشست قاهره، کشورهای عربی برای صدور یک بیانیه پایانی که جنایت های رژیم صهیونیستی و قتل عام فلسطینیان را محکوم کند، باهم به توافق نرسیدند.

سید احمد تصریح کرد: مصر و همه کشورها وظیفه دارند برای رساندن کمک ها به سراسر فلسطین و بویژه نوار غزه تلاش و از مقاومت فلسطین برای ادامه مبارزه تا آزادسازی کامل خاک این کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha