استاندار: نگاه برنامه‌ریزی در استان مرکزی افزایش یافت

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: نگاه برنامه‌ریزی این استان در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته که این مهم جای تقدیر دارد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک، با تبریک روز ملی آمار، افزود: حل مشکلات جامعه نیازمند پیاده‌سازی راه‌حل‌های درست و کاربست روش‌های صحیح، دقیق و علمی است.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوان مسایل عدیده پیرامون خود را درست حل کرد، باید روش علمی صحیح به کار گرفته شود و در این راستا سیاست‌های تشویقی برای مدیران اعمال شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: به طور جدی جامعه و این استان با مسایل روزمره و گره‌های قدیمی و کهنه مواجه است و متاسفانه یک عقب افتادگی‌ قدیمی وجود دارد که برخی موضوعات در زمان خود، به موقع تعیین تکلیف و حل و فصل نشده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مسایل روزمره و گره‌های قدیمی نباید مانع از کاربست نگاه علمی و دقیق در تشخیص، اولویت‌بندی و سازماندهی نظام مسایل و اتخاذ و کاربست راه‌حل‌های علمی استان مرکزی شود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر بار مشکلات، کمبود اعتبار، نیروی انسانی و زمان برای حل مسایل مختلف هستند که این کمبودها گاهی مدیران را به سمت کاربست راه‌حل‌های فوری و غیر علمی سوق می‌دهد که نظام مسایل را مجدد به هم می‌زند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: شاید با این راه‌حل در ظاهر مسایل کوچک‌و روزمره حل شود اما سلسه مسایل دیگری خلق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: نیاز است جامعه با اهمیت آمار و برنامه‌ریزی بیش از پیش آشنا شود.

نوربخش عسکری افزود: آمار در جامعه از اهمیت ویژه برخوردار است و نقشه راهی برای توسعه کشور است.

وی بیان کرد: تعدد آمار موجب سردرگمی در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود و برای جلوگیری از این مهم، شعار امسال در حوزه آمار و برنامه‌ریزی کشور، «حکمرانی داده محور» نامگذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: یکی از محورهای کاری مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، زیرساخت داده‌های مکانی است که در ۲۳ دستگاه بیش از ۴۵۰ سرویس اطلاعاتی مکانی، بارگذاری شده است.

عسکری گفت: حدود ۲۳ طرح آماری در دست اجرای این سازمان است که در طول سال انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به روز رسانی نقشه‌ها و بهنگام‌سازی فایل‌های جغرافیایی از دیگر اقدامات است که در حوزه آمار و برنامه‌ریزی با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: مکان یابی ۶۸۱ پروژه عمرانی با اعتبار استانی و ۹۷ پروژه عمرانی با اعتبار ملی نیز از دیگر برنامه‌های مهم و در دستور کار این سازمان در حوزه آمار و برنامه‌ریزی است.

در پایان این نشست از فعالان بخش آمار و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اهدای لوح وجایزه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha