افزون بر ۱۸ هزار نفر در خراسان‌شمالی از خدمات پزشکی رایگان بهره مند شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای محروم استان با اعزام تیم های پزشکی از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

جواد اکبری فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پنج گروه جهادی پزشکی در ۶ ماه نخست امسال به ۱۳ روستای کم برخوردار اعزام و خدمات پزشکی رایگان ارایه کردند.

وی افزود: بزرگترین اردوی جهادی پزشکی در روستاهای "کلاته محمدعلی پهلوان" و "آذرسا" با پوشش جمعیتی ۱۳ هزار نفر برگزار شد.

اکبری فر ادامه داد: در هر یک از این گروه ها؛ پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و کارشناس بهداشت خانواده حضور داشتند و خدمات پزشکی، مامایی و دارویی رایگان را به اهالی این روستاها ارائه دادند.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سال های گذشته تمامی افراد قبل از ویزیت پزشک مورد پایش سلامت قرار گرفتند و قد، وزن و علائم حیاتی آنها بررسی شد.

وی تصریح کرد: همچنین جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان استان که ۱۹۰ میلیون ریال هزینه داشت به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

اکبری فر با بیان اینکه به زودی در روستاهای "قزللر" و "اینچه علیا" رازوجرگلان اردوی جهادی پزشکی برگزار می شود، یادآور شد: اکنون دیگر مناطق روستایی محروم استان نیز با توجه به اولویت در حال شناسایی برای ارایه خدمات پزشکی رایگان است.

به گزارش ایرنا، پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha