۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85270423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخی شهرستان‌های زنجان فاقد پزشکی قانونی است

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85270423
برخی شهرستان‌های زنجان فاقد پزشکی قانونی است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان از جمله مشکلات پزشکی قانونی این استان را طولانی بودن فرآیندهای کمیسیون‌های پزشکی و اظهار نظرهای مربوطه ذکر کرد و گفت: برخی شهرهای استان پزشکی قانونی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران پزشکی قانونی استان زنجان افزود: پزشکی قانونی عهده دار امری است که بدون آن امکان اظهار و نظر و صدور حکم در پرونده های مربوط وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پزشکی قانونی این استان به رغم نداشتن زیر ساخت های لازم و نبود امکانات سعی در ارائه خدمت مناسب دارد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: قضات نیز بر حسب نظر کارشناسی سازمان پزشکی قانونی رای صادر می کند که این امر از اهمیت بالای این حوزه حکایت دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به پر اهمیت بودن فعالیت‌های پزشکی قانونی باید در تخصیص و تامین اعتبارات لازم به ویژه در تجهیز مرکز استان و جذب متخصصان مربوطه اهتمام ویژه ای از سوی سازمان پزشکی قانونی انجام گیرد.

رییس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: از مجموع ۱۳ حوزه قضایی استان به طور تقریبی در ۶ حوزه پزشکی قانونی مستقر بوده و در برخی حوزه های ابهر و شهرستان های دیگر فقط یک پزشک مشغول به کار است.

حجت الاسلام فرجی اضافه کرد: پزشکی قانونی از زیرمجموعه های قوه قضائیه به شمار می رود که با ارائه خدمات تخصصی و تشخیصی با پرونده های قضایی مردم گره خورده است.

این مسوول یادآور شد: ماده ۱۴۶ آئین نامه دادرسی قانون کیفری، پزشکی قانونی را تا اخذ نظر کارشناسی و مرجع در کنار دستگاه قضایی قرار داده است.

مهرشاد طهماسب، مدیرکل جدید اداره کل پزشکی قانونی استان زنجان نیز اولویت کاری خود را شایسته سالاری و هم افزایی در پیشبرد کارها عنوان کرد و گفت: تلاش می شود با تعامل بین بخشی و ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خدمت مناسبی به گروه های هدف ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha