۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85270447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکود میتسوبیشی در چین و تصمیم برای خروج از این کشور

تهران - ایرنا - شرکت میتسوبیشی موتورز ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد به سبب رکود در فروش تصمیم دارد از بازار چین خارج ‌شده و در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی رنو فرانسه سرمایه گذاری کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، ژاپن تصمیم دارد با هدف تولید خودورهای دوستدار محیط زیست و بدون آلایندگی تا 200 میلیون یورو (212 میلیون دلار) در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی در شرکت رنو سرمایه گذاری کند.
این خودروساز ژاپنی از مارس سال آینده میلادی تولید خود را در چین به دلیل سخت بودن رقابت با برندهای داخلی متوقف خواهد کرد و تولید خودرو را در این کشور متوقف می کند.
میتسوبیشی موتورز در چین در هشت ماهه اول سال جاری با کاهش 47.6 درصدی نسبت به سال قبل به12هزار و 497 دستگاه رسید.
این تصمیم میتسوبیشی موتورز در حالی صورت گرفته است که صنعت خودرو سازی در جهان در حال حرکت به سوی تولید خودروهای برقی است.
در گرماگرم افزایش رقابت های جهانی در زمینه خودروهای برقی، ژاپن با هدف عقب نماندن از رقابت در صنعت خودروسازی از رقبای خارجی مانند تسلا می کوشد در زمینه ساخت خودروهای دوستدار محیط زیست و برقی سرمایه گذاری کند.

میتسوبیشی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری در واحد برقی رنو به نام امپر، به دنبال بهبود فناوری توسعه خودروهای الکتریکی و گسترش خط تولید خودروهای باتری‌دار خود است. در بیانیه آمده است: «امپر به عنوان اولین گام از این همکاری، یک خودروی برقی را در بازار اروپا عرضه خواهد کرد.»
تصمیم برای سرمایه‌گذاری در امپر پس از آن گرفته شد که شرکای میتسوبیشی، رنو و نیسان موتور، یک توافق را در ماه جولای نهایی کردند.
نیسان پیش از این متعهد شده است که تا ۶۰۰ میلیون یورو(۶۴۰.۹۸ میلیون دلار) در این واحد سرمایه‌گذاری کند و رنو به دنبال این است که تجارت امپر را به عنوان یک نهاد جداگانه در بازار سهام در سال آینده معرفی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha