۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85270529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یزد سومین استان کشور با کمترین نرخ بیکاری است

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85270529
یزد سومین استان کشور با کمترین نرخ بیکاری است

یزد- ایرنا -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: این استان پس از خراسان شمالی، آذربایجان غربی و زنجان، کمترین نرخ بیکاری را در کشور در تابستان سالجاری تجربه کرده و سومین استان کشور از لحاظ کمترین نرخ بیکاری است.

به گزارش ایرنا از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، "محمدرضا فلاحتی" روز چهارشنبه افزود: کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل چشم گیر بوده و از ۷.۷ درصد سال گذشته به ۶.۳ درصد در سال جاری رسیده است.

وی اظهار کرد: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال که توسط مرکز آمار ایران صورت گرفته نرخ بیکاری در استان یزد ضمن حفظ روند کاهشی به ۶.۳ درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی نیز در تابستان سال گذشته ۴۱.۷ دهم درصد بوده که این میزان در تابستان امسال به ۴۴.۶ درصد رسیده است، تصریح کرد: شاهد ۲.۹ درصد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان هستیم که این رشد از میانگین کشور سه درصد بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تاکید کرد: حمایت دولت سیزدهم و پیگیری های بی وقفه مسئولان ارشد استان و به واسطه فعالیتهای مختلف از جمله احیای تعاونی های راکد، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، پرداخت تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی و بنگاه های اقتصادی در قالب منابع تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه را از جمله دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در استان می توان برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha