۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85270603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه پردیس: تعداد مسجد با جمعیت این شهر تناسب ندارد

پردیس - ایرنا - امام جمعه پردیس گفت: متناسب با نرخ بالای جمعیت در این شهرستان مسجدها افزایش نیافته و متاسفانه در حوزه ساخت مسجد عقب ماندگی داریم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اعتلای مساجد اظهار داشت: مساجد از ابتدای انقلاب و در دوران دفاع مقدس یکی از مهم ترین پایگاههای مردمی بود و بهترین نقش ها را داشت.

وی با بیان اینکه در شهر جدید پردیس هم افزایی و مشارکت برای ساخت مساجد از سوی شهروندان کمرنگ است، افزود: در شهرهایی که بومی هستند شاهد مشارکت و هم افزایی شهروندان برای ساخت مساجد هستیم اما در شهر پردیس جمعیت پراکنده از جاهای مختلف سکونت دارند.

حسینی ادامه داد: جمعیت به سرعت رشد می کند و ما برای ساخت مساجد و ایجاد پایگاه جا ماندیم.

این مسئول با تاکید بر بر ضرروت تهیه نقشه راه برای توسعه و اعتلای مساجد با همفکری و تعامل بین دستگاهی و مردمی، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های بیشتر با زمان کوتاه برای توسعه و ساخت مساجد نزدیک به حد استاندارد در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهرستان پردیس در حال حاضر ۴۳ مسجد دارد که از این تعداد ۱۷ مسجد امام جماعت ندارد و خالی هستند،

حسینی گفت: در سطح روستاها ۱۲ مسجد فعال و در شهر سعید آباد جاجرود با ۲۰ هزار نفر جمعیت تنها یک مسجد فعال است در حالی که بر اساس استاندارد برای این جمعیت باید ۲۰ مسجد داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهر خسرو آباد یک مسجد فعال بدون پایگاه فرهنگی دارد و در شهر بومهن با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر ۱۰ مسجدداریم که سه مورد آنها غیرفعال هستند.

امام جمعه پردیس افزود: در فازهای ۱ تا ۴ پردیس ۹ مسجد و در فازهای ۱۱،۸،۵ و۹ تنها پنج مسجد فعال داریم با توجه به اینکه تعداد مساجد کم است و باید بیشتر شود.

حسینی با اشاره به کمبود خانه عالم و خانه خادم در مساجد، بیان کرد: در شهر بومهن هفت خانه عالم و در شهر پردیس فازهای ۱تا ۴ تنها چهار خانه عالم و در روستاها هفت خانه عالم داریم که باید بیشتر شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت تامین درآمد پایدار برای مساجد، توضیح داد: برای تامین مخارج مسجد تامین درآمد پایدار ضرورت دارد.

امام جمعه پردیس از برنامه ریزی برای برگزاری طرح« مساجد برقرار » در پردیس خبرداد و اظهار داشت: در این طرح مساجد از اذان صبح تا بعد از اذان مغرب فعال هستند و برای برگزاری کلاسهای آموزشی در مساجد برنامه ریزی می شود.

شهرستان پردیس با جمعتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha