رئیس شورای اسلامی شهرستان ری: ورودی پسماند آرادکوه باید به حداقل برسد

شهرری - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: ورودی پسماند زباله آراد کوه باید به حداقل برسد و کاهش ورودی آن یعنی راه اندازی سامانه های مدیریت یکپارچه پسماند شهری نه راه اندازی سوله هایی که در آن زباله تفکیک می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر شربیانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری هجدهمین نشست شورای استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشکلات ناشی از آرادکوه باید به حداقل برسد و از بروز و ازدیاد مراکز و تبدیل اراضی کشاورزی به سوله‌ها و کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند در شهرها و روستاهای اطراف این مرکز جلوگیری شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در دو سال اخیر ۲ سامانه مدیریت یکپارچه پسماند شهری (ام آر اف) را در مناطق ۲۲ و ۱۳ شهر تهران راه‌اندازی کرده و برآوردها نشان می‌دهد با راه اندازی و تکمیل هشت سامانه ورودی آرادکوه به حداقل برسد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه در این جلسه بیشتر موضوعات مطرح شده در خصوص شهرستان ری بود، خاطرنشان کرد: بیشتر معضلات زیست‌محیطی شهر تهران به شهرستان ری سرازیر می‌شود، لذا تلاش‌هایی برای کاهش معضلات و چالش‌ها به صورت مستمر انجام شده و اتفاقات خوبی را در دریافت حقوق مردم ری از منابع شهر تهران هستیم.

شربیانی اضافه کرد: در این دوره مدیریت شهری تهران تلاش می‌شود تا با تعریف و راه‌اندازی پروژه‌های مختلف زیرساختی، عمرانی، ترافیکی و غیره برای کاهش و به حداقل رساندن معضلات شهر تهران اقدام شود. در این دوره شورای شهر و شهرداری تهران در راستای طرح جامع پسماند تهران و سند فرادستی بسیار مهم تلاش می‌کند که اجرای آن معضلات شهر تهران را در حوزه پسماند کاهش می‌دهد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند در اطراف آرادکوه ، افزود: مشکلات ناشی از آرادکوه باید در واقعیت به حداقل برسد و از بروز و ازدیاد مراکز غیرمجاز در شهرها و روستاهای اطراف این مرکز جلوگیری شود و تبدیل اراضی کشاورزی به سوله‌ها و کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: کاهش ورودی آرادکوه یعنی راه‌اندازی سامانه‌های MRF توسط شهرداری تهران که افتتاح و پردازش زباله در داخل شهر تهران و مناطق به صورت سطحی منجر به کاهش ورودی آرادکوه خواهد شد.

هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران در شهر باقرشهر و در راستای بررسی مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در بخش کهریزک شهرستان ری استان تهران واقع شده‌است.روزانه حدود ۵۰۰۰ تن انواع پسماند از سراسر کلان شهر تهران، شهرک هاو شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی و غیره برای بازیافت و دفع به این مجتمع ارسال می شود.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از تأسیسات دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران و متعلق به شهرداری تهران است که بیش از پنج دهه پیش در بخش کهریزک شهرستان ری ایجاد شد و تا به امروز محل اصلی دپو و بازیافت زباله ها بوده است.

قرار گرفتن آرادکوه در مسیر جاده قدیم تهران – قم در جنوب پایتخت و نزدیکی آن به فرودگاه امام خمینی(ع) و انتشار بوی نامطبوع عملیات دفن زباله بویژه در فصول سرد سال در سال های اخیر بر حجم آلودگی زیست محیطی آن افزوده است.

مجتمع دفن زباله آرادکوه در سال ۱۳۴۲ برای جمعیت پنج میلیون نفری تهران برنامه ریزی شده بود اما با گذشت بیش از نیم قرن و عبور جمعیت تهران از ۱۴ میلیون نفر، همچنان آرادکوه مقصد پسماندهای پایتخت و شهرک های اقماری آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha