۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85270999
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا پس از مدت ها کشمکش تعیین شد

تهران- ایرنا- اعضای مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب سرانجام «مایک جانسون» جمهوریخواه را به عنوان پنجاه و ششمین رئیس خود انتخاب کرده و به سه هفته نزاع داخلی برای تعیین یک رهبر جدید پایان دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جانسون از حامیان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و پیشگام تلاش‌های تیمی حقوقی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست.

این نماینده ایالت لوئیزیانا چهارمین گزینه حزب جمهوریخواه برای نامزدی ریاست مجلس نمایندگان بود. وی پس از انتخاب شدنش به عنوان رئیس مجلس نمایندگان گفت: اکنون اکثریت جمهوریخواه مجلس، متحد است.

کوین مک کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری روز سه‌شنبه به وقت محلی برابر با سوم اکتبر و ۱۱ مهر در این مجلس و در جنگ داخلی جمهوریخواهان برای نخستین بار از سوی اعضای مجلس نمایندگان برکنار شد.

مک کارتی نخستین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ آمریکا است که از سوی همکارانش و با طرح هم حزبی‌هایش عزل می‌شود. وی با طرح ارائه شده از سوی یکی از هم حزبی‌هایش به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

این رای گیری تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که اختلافات داخلی جمهوریخواهان، دولت آمریکا را به آستانه تعطیلی بر سر لایحه بودجه این کشور نزدیک کرد.

جمهوریخواهان تندرو و طرفداران ترامپ به دلیل توافق مک‌کارتی با دولت بایدن برای افزایش سقف بدهی و تصویب بودجه کوتاه‌مدت از عملکرد مک کارتی راضی نبودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha