۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85271191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه خواف: رسانه‌ها در مقابله با سیاه‌نمایی دشمن نقش مضاعفی دارند

مشهد- ایرنا- امام جمعه خواف گفت: رسانه‌های ارتباط جمعی در مقابله با تلاش دشمنان برای القای یاس، ناامیدی و سیاه‌نمایی چهره جمهوری اسلامی، نقش موثر و وظیفه مضاعفی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابوالفضل مظاهری روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان خواف افزود: رژیم غاصب صهیونیستی بیمارستانی را در غزه بمباران کرده و در آن یکهزار و ۵۰۰ نفر را به شهادت رساند، آنگاه با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای خود، این جنایت را به حماس نسبت داده و وانمود می کند که موشکهای حماس عامل این ماجرا بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش بصیرت نسبت به اقدامات خصمانه دشمنان در عرصه های گوناگون و از جمله القای یاس و ناامیدی در جامعه، ادامه داد: اگر تجهیزات نظامی پیشرفته و موشکهای مافوق صوت در اختیار داشته باشیم ولی از رسانه غافل شویم، ضربه می خوریم.

امام جمعه خواف اضافه کرد: امروز تخریب بمب هایی که در میدان رسانه اتفاق می افتد، مخرب تر از بمب های میدان جنگ است.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده رسانه ها از منابع خبری صحیح و موثق برای کسب خبر، گفت: رسانه باید ضمن افزایش دقت نظر در تهیه اخبار، به هر گزارشی که به آنان می رسد، چشم و گوش بسته اعتماد نکنند.

حجت الاسلام مظاهری گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد به عنوان سرداران نبرد مقابله با سیاه نمایی دشمنان باید با انعکاس دغدغه مندانه اخبار خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه در بخش های مختلف، امید را بین آحاد مردم افزایش دهند.

فرماندار خواف نیز گفت: این شهرستان دارای ظرفیتهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله معادن بی نظیر سنگان است که چون گوهری در استان خراسان رضوی است و به درستی از آن به عنوان عسلویه شرق کشور یاد می شود.

مهدی عباسپور گفت: البته این توانمندی ها و پتانسیل ها به درستی به مردم سایر نقاط استان و نیز کشور معرفی نشده است که انتظار می رود رسانه ها در این خصوص وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه جای خالی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان خواف همواره احساس می شد، از مدیران این رسانه خواست که با انعکاس دقیق مطالب، ظرفیتها و انتقال مطالبات مردم و مسوولان و خدمات دستگاههای اجرایی و دولت از ظرفیت خود برای توسعه و رونق خواف بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: ما در رسانه باید قوی باشیم چرا که اگر خبر را به موقع و درست به مردم انتقال ندهیم، آنان دروغهای دیگران را باور می کنند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی هم در این آیین با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی شهرستان خواف گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه ای، این پتانسیل ها شکوفا شود تا منافع آن به منطقه و مردم شهرستان برسد.

حسینعلی راشکی، به کارکرد رسانه متبوع خود در انعکاس اخبار و مطالب بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در ابعاد ملی و بین المللی اشاره کرد و از آمادگی این رسانه برای اعزام گروههای خبری برای تهیه اخبار و گزارش از ظرفیتهای شهرستان خواف خبر داد.

هم اکنون علاوه بر خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد، شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و تایباد نیز دارای دفاتر شهرستانی هستند که با افتتاح دفتر خواف، شمار دفاتر شهرستانی ایرنا در این استان به پنج مورد رسیده است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha