۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85271233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرسودگی ناوگان بازدهی معادن خراسان‌شمالی را کاهش داده است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: فرسودگی ماشین آلات معدنی منجر به تحمیل هزینه های هنگفت تعمیر و کاهش بازدهی معادن استان شده است.

حسین حاجی بگلو روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ماشین آلات معادن بسیار گران است و معدن کاران توانایی نوسازی و جایگزین کردن آن را ندارند، از این رو هزینه های بالایی بابت تعمیر آن صرف می شود.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات بهره برداران معدن استان دانست و افزود: رکود بازار فروش مواد معدنی و رکود بازار ساختمان سبب شده تا تقاضای مواد معدنی کاهش یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: از سوی دیگر ماده معدنی استخراج شده از معادن استان بویژه سنگ تزئینی به علت نبود واحدهای صنعتی فرآوری و پایین دستی خام فروشی می شود و در این باره نیاز است تا زنجیره های تولید مواد معدن تکمیل شود.

وی درباره راهکارهای پیشنهادی برای توسعه فعالیت معدن کاران استان، گفت: معدن کاران برای توسعه فعالیت خود نیاز به تسهیلات دارند به گونه ای که تامین اعتبار تسهیلات کم بهره به بهره برداران معادن از نیازهای اساسی این فعالان اقتصادی برای خرید و تجهیز معادن است.

به گفته حاجی بگلو؛ در استان ۱۴۷ معدن فعال است که ظرفیت اشتغال معادن فعال یکهزار و ۴۶۸ نفر، میزان سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال، ذخیره معادن ۴۲۱ میلیون تن و میزان استخراج اسمی سالانه معادن فعال ۶ میلیون و ۹۱۶ هزار تن برآورد شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha