نخستین بخش ضدانفجار صنعتی کشور در "جوین" خراسان رضوی بهره‌برداری شد

سبزوار -ایرنا- نخستین بخش (دپارتمان) تخصصی ضدانفجار کشور با هدف کاهش وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج، در کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا روز پنجشنبه در آیین افتتاح این واحد تخصصی، گفت: شرکت دانش‌بنیان جمکو، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت دستیابی به دانش پیشرفته و صنعت بومی و همچنین توسعه در حوزه صنایع نفت و گاز، اقدام به تاسیس مجموعه تخصصی ضدانفجار کرده است.

مهدی قندهاری افزود: با فعالیت این مجموعه تخصصی، وابستگی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به خارج از کشور کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین نیز در این آیین گفت: آزمایشگاه این شرکت همکار سازمان استاندارد است و امکان سنجش دیگر تجهیزات ضدانفجار مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را دارد.

نخستین بخش ضدانفجار کشور در "جوین" خراسان رضوی بهره‌برداری شد

محمد رستمی افزود: پیش از این الکتروموتورهای ضدانفجار این واحد صنعتی برای دریافت گواهی مورد تایید شرکت‌های نفتی به آزمایشگاه‌های اروپایی ارسال می شد که این روند سبب وقفه در روند تولید و خروج ارز از کشور می‌شد.

وی تصریح کرد: شرکت دانش بنیان جمکو به عنوان تنها تولید کننده الکتروموتور فشار متوسط و فشار قوی در خاورمیانه، توانایی تولید انواع الکتروموتورهای ضدانفجار با تیپ‌های گوناگون ضدانفجاری تا توان سه هزار کیلووات را دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در کشور شناخته می شود که در سالهای اخیر موفق به تولید الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون و نیز نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو کرده است.

این واحد صنعتی در حاشیه جاده سبزوار - اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین و ۴۵ کیلومتری شمال سبزوار واقع است.

نقاب مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha