ژست بشردوستانه رئیس شورای اروپا/میشل: غیرنظامیان در غزه باید محافظت شوند

لندن– ایرنا– رئیس شورای اروپا بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان و تضمین دسترسی‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، شارل میشل روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای اروپا به خبرنگاران ادعا کرد: اتحادیه اروپا در دفاع از ارزش‌های خود متحد است. برهمین اساس ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در چارچوب قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

وی با تکرار مواضع خصمانه اروپا علیه گروه‌های مقاومت فلسطین مدعی شد: دسترسی‌های بشردوستانه به غزه باید فراهم باشد و ما بر این باور هستیم که غیرنظامیان باید حفاظت شوند.

رئیس شورای اروپا در پاسخ به سوالی درباره موضع اتحادیه نسبت به برقراری آتش‌بس در غزه، پس از تکرار این عبارت کلیشه‌ای که «اسرائیل حق دارد از خودش در چارچوب قوانین بین‌المللی دفاع کند»، تصریح کرد که دسترسی‌های بشردوستانه در غزه «بسیار مهم» است.

نشست دو روزه شورای اروپا با حضور سران ۲۷ کشور اروپایی امروز (پنجشنبه) در بروکسل آغاز شده است. تحولات فلسطین، خاورمیانه، اوکراین، مسائل اقتصادی، مهاجرت و روابط خارجی از جمله موضوعات عنوان شده در دستور کار این اجلاس است.

رهبران اروپایی قصد دارند تا در این اجلاس بیانیه‌ای را در حمایت از آنچه «وقفه بشردوستانه» در غزه نامیده می‌شود صادر کنند. این وقفه به تعبیر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک درجه کمتر از آتش‌بس کامل است و صرفا به ارسال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه کمک می‌کند.

در متن پیش‌نویس این بیانیه که فرازهایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده، آمده است: شورای اروپا شدیدترین نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه ابراز می‌کند و دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع و کمک‌های بشردوستانه ر برای نیازمندان از طریق اقدامات لازم از جمله کریدورهای بشردوستانه خواستار است.

به گزارش ایرنا، کشتار بی رحمانه و بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی وارد بیستمین روز خود شده که دولتمردان مدعی حقوق بشر متحد رژیم صهیونیستی همچنان برخلاف افکار عمومی جهان، چشم و گوش خود را به روی جنایت های رژیم آپارتاید تل آویو بسته اند و غزه هر بامداد در میانه آتش و خون از خاکستر فرزندانش دوباره متولد و زنده می شود.

هنوز هم نهادهای بین المللی برای حفظ منافع رژیم اسراییل از بیان حقیقت و واقعیت جنگ غزه پرهیز می کنند حتی آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل برای بیان بخش کوچکی از واقعیت جنایت رژیم صهیونیستی، پنهان و آشکار تحت فشار غرب و صهیونیست ها قرار گرفته و ناگزیر گفته که از سوءبرداشت‌ها از اظهاراتم شوکه شده‌ام و اقدامات حماس را توجیه نکردم. عقب نشینی مسوول یک نهاد بین المللی بیانگر جایگاه متزلزل و فاصله داشتن این نهاد در برخورد با جنایات است.

دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه گذشته در جلسه شورای امنیت در عین حال که جانب حق را به طور کامل نگرفت و به مقاومت فلسطین حمله کرد، اما در بخش دیگری از سخنان خود یک انتقاد ناچیز از رژیم صهیونیستی و عملکرد آن کرد.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته بر اساس آخرین آمار خود از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به هفت هزار و ۱۶۵ نفر خبر داده بود. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از مجموع شهدای غزه حدود سه هزار نفر کودک و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر هم زن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha