هشدار کرملین درباره وضعیت انسانی غزه؛ واکنش به توقف کمک اسلواکی به اوکراین

مسکو-ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) گفت: وضعیت انسانی در غزه فاجعه بار است و می تواند با آغاز عملیات نظامی زمینی وخیم‌تر هم شود.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، دیمیتری پسکوف پنجشنبه با اشاره به عدم تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی مسکو و واشنگتن گفت: پیشنهاد مسکو برای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت در غزه متعادل‌تر از نسخه پیشنهادی آمریکا بود.

وی تأکید کرد: همه باید به آتش‌بس فراخوانده شوند نه فقط یک طرف.
سخنگوی کرملین درباره زمان سفر محمود عباس رئیس تشکیلات به روسیه برای مذاکره با پوتین گفت: در این زمینه، اطلاع رسانی خواهد شد.
پیش از این، روسیه و چین قطعنامه آمریکا درباره غزه در شورای امنیت را که به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.
در این قطعنامه به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره شده اما توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مطرح نشده بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۸ اکتبر به دلیل وتوی آمریکا نتوانست پیش نویس قطعنامه پیشنهادی برزیل را تصویب کند. آمریکا ادعا کرده بود که که این پیش نویس از حق اسرائیل برای دفاع از خود حرفی نمی‌زند.
همچنین پیش نویس قطعنامه روسیه در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل رای نیاورد. چهار کشور آمریکا، انگلیس فرانسه و ژاپن با آن مخالفت کردند.
به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.
وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار خود از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به هفت هزار و ۱۶۵ نفر خبر داد.
از مجموع شهدای غزه حدود سه هزار نفر کودک و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر هم زن هستند.
واکنش کرملین به عرضه هواپیمای اف۱۶ به اوکراین
سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری درباره استقرار اف-۱۶ آمریکا در اوکراین گفت: به دقت وضعیت را زیر نظر داریم.
پسکوف افزود: اگرچه ایالات متحده در حال دامن زدن به شدت درگیری در اوکراین است، اما عرضه اف۱۶ روند کلی رویدادها را تغییر نخواهد داد، بلکه فقط خصومت ها را طولانی می کند.
سخنگوی کرملین درباره خودداری دولت جدید اسلواکی از تامین تسلیحات به اوکراین گفت: این تصمیم، تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند چون سکاندار اصلی در این زمینه ایالات متحده است و سهم اسلواکی در تأمین تسلیحات اوکراین چندان زیاد نبود.
پسکوف در ادامه درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای صلح در قفقاز جنوبی گفت: تلاش ها برای کمک به باکو و ایروان برای دستیابی به معاهده صلح ادامه دارد، این امر برای ثبات وضعیت در منطقه ضروری است.
سخنگوی کرملین همچنین با اشاره به سفر اخیر لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به کره شمالی اظهار داشت: کره شمالی همسایه روسیه است و مسکو به توسعه روابط با پیونگ یانگ در همه زمینه ها ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha