آبرسانی به مناطق جنوب تهران با ساخت مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی تقویت شد

شهرری - ایرنا - معاون توسعه و بهره برداری آبفای منطقه ۶ تهران گفت: با اجرای عملیات و ساخت مخزن جدید ۲۰ هزار مترمکعبی علاوه بر محله‌های مشیریه و کاروان در جنوب تهران به محله مسعودیه در منطقه چهار این شرکت آبرسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین نامداری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای این عملیات و ساخت مخزن جدید ۲۰ هزار مترمکعبی و سه راه گیری بر روی خط لوله خروجی مخزن قدیمی، مقدمات جداسازی و آبرسانی مناطق ۴ و ۶ از یکدیگر مهیا شده و پس از لوله گذاری و آبگیری مخزن جدید ، این اقدام به طور کامل به اجرا در می آید.

آبرسانی به مشیریه و مسعودیه با ساخت مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی تقویت شد

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر تعادل هیدرولیکی شبکه توزیع در محدوده تحت پوشش مخزن ۶۳، امکان اجرای طرح های لوله گذاری پیش بینی شده را در افق طرح برای محدوده تحت پوشش این مخزن فراهم و وضعیت هیدرولیکی شبکه را ارتقا خواهد داد.

نامداری خاطرنشان کرد: مخازن اضطراری برای تأمین آب آشامیدنی در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهمترین پارامتر جهت حفظ حیات و تداوم عملیات امداد رسانی در بافت فرسوده است.

این مسئول اضافه کرد: در مناطق ۶ گانه آبفای شهر تهران که عمدتا آبرسانی اضطراری در مواقع زلزله پرداخته و در ادامه به صورت ویژه نقش مخازن اضطراری همیشه در مدار شبکه توزیع در جهت تأمین کمی و کیفی آب در حداقل سه روز اول وقو ع بحرانها را نشان داده تا از آن به عنوان آب انبارهای نسل تازه رونمایی کند.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرری با ۲۴۵ هزار مشترک آب و ۱۸۰ هزار مشترک فاضلاب منطقه ای به وسعت حدود ۱۳۸ کیلومتر مربع شامل ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و۶۸۸ هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
این شرکت یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب، ۱۹۲ کیلومتر طول خطوط انتقال و ۱۰ هزار و ۵۰ کیلومتر طول خطوط فاضلاب در شهرستان ری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha