۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85272887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱ هزار دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه تهران ثبت نام شدند

تهران- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانشجوی ورودی جدید ثبت نام شده اند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمود کمره‌ای در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور روسای دانشکده‌ها، دانشکدگان و مراکز و موسسات وابسته به دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد، با تشریح آمار دانشجویان ورودی جدید دانشگاه اظهار داشت: در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه تهران ثبت نام شده اند که ۳ هزار و ۶۱۸ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۶ هزار و ۵۶۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۱۸ دانشجو در مقطع دکتری هستند.

بیش از ۱۱ هزار دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه تهران ثبت نام شدند

وی درباره ترکیب جنسیتی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی، اظهار داشت: در مقطع کارشناسی یک هزار و ۸۵۵ دانشجوی دختر و یک هزار و ۷۶۳ دانشجوی پسر؛ در مقطع کارشناسی ارشد دو هزار و ۸۴۲ دانشجوی دختر و سه هزار و ۷۲۱ دانشجوی پسر و در مقطع دکتری نیز ۶۱۵ نفر دانشجوی دختر و هزار و چهار نفر دانشجوی پسر ثبت نام شده اند..

بیش از ۱۱ هزار دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه تهران ثبت نام شدند

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اعلام تعداد کل دانشجویان دانشگاه تهران در مهر ماه ۱۴۰۲، گفت: در مهر ماه ۱۴۰۲، تعداد ۵۶ هزار و ۸۹۳ نفر دانشجوی فعال در حال تحصیل در دانشگاه تهران نام نویسی کرده‌اند که ۱۷ هزار و ۷۶۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۲۵ هزار و ۹۹۱ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس آمار اعلامی معاون آموزشی دانشگاه تهران، نزدیک ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و همچنین ۷۰ درصد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

بررسی ترکیب جنسیتی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران نیز نشان می‌دهد که ۴۵ درصد دانشجویان جدیدالورود دختر و ۵۵ درصد پسر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha