۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1112
کد خبر: 85272909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه طرشت تولید شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه طرشت از تولید بیش از ۲۸ هزار مگاوات ساعت برق در مهر ماه امسال در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «سیدیحیی نوبخت» افزود: از این میزان تولید، بیش از ۱۳ هزار مگاوات‌ساعت مربوط به واحدهای بخار و ۱۵ هزار مگاوات‌ساعت به واحد گازی اختصاص یافته است.

مدیرعامل نیروگاه طرشت ادامه‌داد: بازده این نیروگاه در مهرماه ۲۵.۷ درصد بوده و تولید خالص نسبت به مدت‌مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲ واحد بخار این نیروگاه در راستای نوسازی و طرح جایگزینی با واحدهای موتور گازسوز برای همیشه از مدار خارج شده‌اند، ادامه‌داد: واحدهای یک و ۲ بخار این نیروگاه در راستای نوسازی از سال ۱۴۰۰ از مدار تولید خارج شده‌ است.

به گزارش ایرنا، کارخانه برق آلستوم با گذشت ۶۳ سال از زمان بهره‌برداری‌اش، جزو قدیمی‌ترین نیروگاه‌ها کشور و تنها نیروگاه تولید برق در بافت شهری به شمار می‌آید که با چهار واحد بخاری با توان ۱۲.۵ مگاوات فعالیت می‌کند.

البته در گذر زمان تغییراتی در این نیروگاه ایجاد شده، به طوریکه نامش از «آلستوم» به «شهید فیروزی» تغییر کرد و این روزها با عنوان نیروگاه طرشت شناخته می‌شود.

این نیروگاه در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۰ شد و تاکنون چندین بار بهبود یافته‌ است که می‌توان به افزایش کیفیت پساب نیروگاه و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز، نصب CHP یک مگاواتی، تعویض لوله‌های بویلر، گازسوز شدن نیروگاه و غیره اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha