فضاسازی روزنامه انگلیسی درباره نقش ایران در هدایت تظاهرات حامیان فلسطین

لندن – ایرنا – روزنامه تایمز چاپ لندن در آستانه برگزاری سومین تظاهرات حامیان فلسطین در انگلیس که تاکنون با استقبال گسترده‌ای از سوی فعالان ضدصهیونیستی مواجه شده است، در گزارشی بدون ارائه سند و مدرک ادعا کرد که ایران در هدایت این حرکت اعتراضی و «ایجاد ناآرامی» در انگلیس نقش دارد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع ناشناس وابسته به پلیس این کشور مدعی شد که «ماموران ایران با دامن زدن به اعتراضات غزه در بریتانیا ناآرامی ایجاد می کنند.»

این گزارش ادعایی می‌افزاید: «تایمز دریافت که افسران ضد تروریسم به طور خصوصی گفته‌اند که تهران در تلاش است تا تنش ها در تجمعات حامیان فلسطین را افزایش دهد.»

تایمز که از رسانه‌های نزدیک به وزارت امور خارجه انگلیس بشمار می‌رود، در این گزارش ادعایی تلاش کرد تا با کنار هم قراردادن مواضع خصمانه دولت لندن، اتهاماتی را به نقل از منابع ناشناس علیه ایران مطرح و ادعای مداخله تهران در تظاهرات ضد صهیونیستی را توجیه کند.

از جمله اتهامات بی پایه و اساسی در این گزارش ادعایی، «حضور فیزیکی عوامل ایران در اعتراضات انگلیس و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی» است که مقامات انگلیس را با چالش‌های امنیتی مواجه کرده است.

در این گزارش آمده است که افزون بر یک هزار افسر پلیس برای مقابله با برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی امروز در سراسر انگلیس مامور شده اند. این درحالیست که هفته پیش افزون بر ۳۰۰ هزار نفر در جریان تظاهرات حامیان فلسطین در لندن شرکت کرده بودند و انتظار می‌رود که در تظاهرات امروز جمعیت بیشتری حاضر شود.

تایمز به نقل از منابع ناشناس ادعا کرد که «عوامل تهران با اعتراضات غزه در انگلیس مرتبط هستند [...] و با انتشار اطلاعات نادرست بر تنش ها در فضای مجازی دامن می‌زنند.»

این درحالی است که کاردار سفارت کشورمان چندی پیش در نشست با خبرنگاران رسانه‌های بین المللی در لندن، اتهامات بی‌اساس مقام‌های امنیتی انگلیس مبنی بر تهدیدهای احتمالی از ناحیه ایران در خاک این کشور را تکذیب و از اینگونه فضاسازی‌ها ابراز تاسف کرد. سید مهدی حسینی متین عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از منافع خود از کسی واهمه ندارد و برنامه خود را اعلام می‌کند.

او در این زمینه به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد که این اقدام با اعلام قبلی ایران صورت گرفت.

کاردار سفارت کشورمان عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در جلسات دوجانبه با مقامات وزارت امور خارجه انگلیس، آمادگی خود را برای بررسی ادعاهای طرف انگلیسی مطرح کرده اما تاکنون سندی برای آن از سوی دولت انگلیس ارائه نشده است. وی با انتقاد از فضاسازی‌های ضد ایرانی، گفت: ما با انگلیس دارای روابط کامل هستیم و دولت لندن می‌تواند مسائل خود را با ما در میان بگذارد.

به گزارش ایرنا، حامیان فلسطین قصد دارند امروز در ادامه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات کنند. آن‌ها با اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت تمام قد دولت‌های غربی از تل‌آویو، خواستار توقف درگیری‌ها و برقراری فوری آتش بس هستند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیشب، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد. طبق آمارها، رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی داد و رای انگلیس هم به آن ممتنع بود.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای برای توجیه این رای ادعا کرد که دولت لندن به قطعنامه‌ای که دربرابر محکومیت عملیات طوفان الاقصی سکوت کند، رای موافق نمی‌دهد. در این بیانیه با چشم‌پوشی از هفت دهه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین ادعا شده است: «ما نمی‌توانیم به قطعنامه‌ای رأی دهیم که در برابر بزرگترین حمله تروریستی تاریخ اسرائیل سکوت کند.»

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش بمباران شدید شمال غرب نوار غزه را از سر گرفته و ناظران بین‌المللی معتقدند که این رژیم به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پایبند نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha