سخنگوی عباس: آمریکا، اسرائیل را برای توقف حملات به غزه تحت فشار بگذارد

تهران- ایرنا- سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار نسبت به گسترش جنگ به سایر مناطق خاورمیانه، خواهان آتش‌بس فوری در غزه شد و گفت: واشنگتن باید رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات به غزه تحت فشار بگذارد.

به گزارش ایرنا، نبیل ابوردینه روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴، از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواست که رژیم اسرائیل را برای توقف این جنگ تحت فشار قرار دهد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: مناقشه کنونی فرصتی برای ما، اسرائیلی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است تا به راه‌حل «دو دولت» در خاورمیانه برسیم.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش جنگ به سایر مناطق خاورمیانه، خاطرنشان کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همین دلیل خواهان آتش بس فوری و اطمینان از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه است.

ابوردینه هشدار داد که تشکیلات خودگردان فلسطین به هیچ عنوان اجازه اخراج مردم فلسطین را از سرزمینشان نخواهد داد و آن را خط قرمز رئیس این تشکیلات توصیف کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت آمریکا با عباس در مورد حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه پس از پایان جنگ گفت‌وگو داشته، گفت: به تازگی هیچ مذاکره ای با آمریکا نداشته ایم.

ابوردینه افزود: بحث باید در مورد یک افق سیاسی نه تنها برای غزه بلکه برای کرانه باختری و بیت المقدس شرقی باشد.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد.

این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha