۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85273267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبگیری سد گیوی کشاورزی شهرستان کوثر را احیا کرد

اردبیل-ایرنا- امام جمعه شهرستان کوثر گفت: آبگیری سد گیوی بخش کشاورزی شهرستان کوثر را احیا کرد و بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال محصول کشاورزی در این شهرستان تولید شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عسگر بیگی روز شنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی اظهار کرد: با آبگیری سد گیوی، در کنار تولید محصولات متنوع باغی، تولید محصولات جالیزی و حتی محصولات زارعی با کیفیت در سال زراعی گذشته به انجام رسید و امیدواریم در آینده نیز شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در منطقه باشیم.

وی افزود: با تلاش مسئولان کشوری و استانی و همت دولت سیزدهم آبگیری سد گیوی به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب انجام شده تا بخش بزرگی از کمبود آب منطقه برطرف شود.

بیگی بیان کرد: ظرفیت حقیقی این سد ۷۶ میلیون متر مکعب آب است که در اثر کاهش بارندگی و با احتساب حقابه زیست محیطی و سایر بخش‌ها، این ظرفیت تا ۵۴ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

امام جمعه شهرستان کوثر با بیان اینکه بیش از سه هزار هکتار از اراضی و باغات منطقه از طریق سد گیوی آبیاری شده است ، ادامه داد: در کنار کشت یک‌هزار هکتار برنج، سه هزار و ۸۰۰ هکتار محصولات جالیزی و چهار هزار و ۴۲۰ هکتار نیز باغات گیوی از این سد بهره‌مند شدند.

بیگی گفت: با وجود خشکسالی و بارش‌های اندک در منطقه، تنش آبی منطقه مدیریت شده و سعی بر این بوده تا با تامین منابع آب آشامیدنی، بخش کشاورزی و باغات دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در کاهش منابع آب به حداقل برسد.

وی مجموع ارزش تولید محصولات کشاورزی در کوثر را بالغ بر۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سایه رونق گرفتن فعالیت‌های کشاورزی ، زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر از جوانان منطقه در بخش کشاورزی فراهم شده است.

بیگی از باغداران منطقه و کشاورزان خواست جهت رونق تولید و بهره‌برداری بهینه از منابع آب از تکنولوژی جدید و مدرن در بخش کشاورزی استفاده کنند.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha