کلاهبرداران ۳۵ میلیارد ریالی فروش وام ازدواج در مهاباد دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبرداران ۳۵ میلیارد ریالی فروش وام ازدواج با همکاری ماموران پلیس آگاهی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ یوسف اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی به بهانه فروش وام ازدواج از آنان کلاهبرداری کرده اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سه متهم با ثبت آگهی در سکوهای اینترنتی قصد فروش وام ازدواج را دارند که شکات پرونده ها با مشاهده این آگهی‌ها با متهمان تماس برقرار کرده و مبالغی را نیز برای تسریع در روند اقدامات بانکی به حساب آنان واریز می کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: این افراد بعد از دریافت پول، خطوط تلفنی خود را خاموش کرده و متواری می شدند.

سرهنگ اشرفی کرد: با هماهنگی مراجع قضایی، این افراد که سه نفر بودند، در عملیات منسجم پلیسی دستگیر شده و در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهمان ۳۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرونده متهمان پس از تشکیل، تحویل دستگاه قضایی شد، تاکید کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی، اقدام به تحقیق و استعلام صحت وجود وام از طریق بانک مربوطه کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

وی یادآور شد: مدتی قبل نیز ۲ نفر با اتهام فروش وام ازدواج در این شهرستان بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha