مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری تمدید شد

تهران بزرگ - ایرنا - تمدید مهلت آثار پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، شرکت ۱۴ هزار نفر در بازی‌های نشاط سالمندی و همچنین سر و سامان خیابان ۱۵ خرداد از سد معبر راکبان از مهمترین اخبار روز شنبه ۶ آبان ماه مدیریت شهری پایتخت است.

به گزارش ایرنا از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، عطاءالله رفیعی آتانی روز شنبه اظهار کرد: پیش از این آخرین مهلت ارسال آثار، ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ تعیین شده بود که بنا به درخواست پژوهشگران، اندیشمندان و صاحبان اثر در حوزه مدیریت شهری و روستایی کشور مهلت ارسال آثار ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

وی افزود: با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، توسعه گفتمان علمی، تبادل اندیشه‌ها، اشتراک دانش و انتقال تجارب موفق حوزه مدیریت شهری و روستایی، «پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» همزمان با «دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی» در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: این دوره از جشنواره با رویکرد عدالت شهری و روستایی برنامه ریزی شده است و دارای ۱۵ موضوع تخصصی است.

وی از کلیه صاحبان علم، تجربه و دانش در عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور دعوت کرد تا نسبت به ارسال آثار خود به این جشنواره در پنج قالب؛ کتاب، مقاله، پایان نامه، طرح پژوهشی و ایده خلاقانه از طریق نشانی اینترنتی tufiran.com تا ۲۰ آبان ماه اقدام کنند که آثار برتر، برگزیده و شایسته تقدیر در هر یک از قالب ‌های پنج‌گانه، از سوی هیات داوران، انتخاب و مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری تمدید شد

شرکت ۱۴ هزار نفر در بازی‌های نشاط سالمندی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از چهارمین رویداد رقابت های نشاط سالمندی با شعار «با شما حال دلمان خوب است» در مجموعه ورزشی شهدای مسگر آباد خبر داد و گفت: رویداد نشاط سالمندی از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا در مناطق پایتخت در حال اجراست که در این رویداد ۷ بازی با هدف بهبود مهارت‌های تعادل و حرکتی، مهارت‌های روزمره زندگی، بهبود تمیز دیداری و شنیداری، تقویت کارکردهای شناختی مختلف همچون توجه، تمرکز، حل مساله طراحی و مورد توجه قرار گرفته است.

حمید صاحب افزود: چاپار، توپان، دایره و سنگ، دست به عصا، کوزه به سر، پنجه طلا و توپ هوایی از جمله بازی‌هایی است که در قالب این رویداد اجرا می‌شود.

به گفته وی، تقویت استحکام بدنی سالمندان، تقویت حافظه و تمرکز آنان، تعادل، مهارت‌های حرکتی درشت، هماهنگی اعضای بدن، دقت در هدف گیری، سرعت عمل، مهارت‌های حرکتی ظریف، هماهنگی چشم و دست، زمان واکنش، کنترل نیرو و سرعت عمل از جمله محورهایی است که در طراحی بازی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه سالمندان محله‌های مختلف تهران در این رویداد شرکت کرده است، ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار شهروند جهان دیده با ثبت نام در سامانه cogmo.ir با تشکیل تیم‌های پنج نفره و هر محله در قالب حداکثر هشت تیم در رقابت‌های نشاط سالمندی حضور پیدا کردند.

مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری تمدید شد

سر و سامان خیابان ۱۵ خرداد از سد معبر راکبان

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طرح ساماندهی معابر ورودی بازار طهران در خیابان ۱۵ خرداد خبر داد.

وحید رضا انارکی محمدی از اجرای طرح ساماندهی پارک موتور در پیاده راه و حاشیه خیابان ۱۵ خرداد گفت: با درخواست کاسبان و مغازه داران راسته بازار و پیگیری هیات امنا و معتمدین در خصوص سد معبر و به هم خوردن نظم برای تردد شهروندانی در مسیر پیاده رو که ماهیت گشتگاه دارد متاسفانه در حال حاضر بعنوان پارکینگ موتور استفاده می کردند که با هماهنگی و استقرار ماشین‌های جمع آوری موتور، طرح ایجاد انظباط شهری آغاز شد.

به گفته وی، تاکنون حدود ۳۰۰ موتور جمع آوری و پس از دریافت تذکر به مالک مسترد شد و تا زمان ساماندهی کامل خیابان ۱۵ خرداد و معابر منشعب در بازار بزرگ تهران، این طرح ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha