کشتار رژیم صهیونیستی در غزه بزرگترین سند پایان یافتن «پیمان ابراهیم» است+فیلم

تهران - ایرنا- رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با اشاره به کشتار فلسطینی‌های ساکن غزه از سوی رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت: این کشتاری که از همه پیروان ادیان در این منطقه اتفاق افتاده، بزرگترین سند برای پایان یافتن «پیمان ابراهیم» است که صهیونیست‌ها با فشار آمریکا و برخی از دولت‌های عربی به دنبال آن بودند. 

علی‌اکبر ضیایی در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: رژیم اشغالگر قدس برای عادی ساختن روابط با کشورهای اسلامی بحث پیمان ابراهیم را دنبال می کرد و در تلاش بود تا از همه ظرفیت ها حتی رهبران ادیان بهره ببرد و روابط خود را با کشورهای اسلامی تحت عنوان برادری و همزیستی میان اسلام و مسیحیت و یهود که شعاری توخالی بود، تحقق بخشد ولی واقعیت این است که از آن ها از این ظرفیت ها استفاده کردند و برخی از کشورها همانطور که رهبر انقلاب فرمودند بر اسب بازنده سرمایه گذاری کردند.

وی افزود: الان شرایطی در غزه حاکم است و کشتاری از همه پیروان ادیان اتفاق افتاده، به گونه ای که بخش عمده آن ها مسلمان هستند و حملات این رژیم به کلیساها و بیمارستان هایی صورت می گیرد که مسیحیان در آن بودند و هزاران نفر کشته شدند که این، بزرگترین سند برای پایان یافتن پیمان ابراهیم است که صهیونیست ها با فشار آمریکا و برخی از دولت های عربی و اسلامی به دنبال آن بود و به نظر می رسد که افکار عمومی در میان مسلمانان و مسیحیان و حتی کشورهای غربی علیه رژیم اشغالگر قدس است و باید در آینده شاهد تحولاتی برای تغییراتی در منطقه باشیم.

ضیایی افزود: با توجه به تلاش رسانه های صهیونیست، نباید از نقش این رسانه ها در جهان غفلت کرد ولی امروز افکار عمومی جهان با صهیونیزم نیست. افکار ملت ها و مردم با آنها نیست. در سفرهایی که با مردم عادی در کشورهای مختلف داشته ایم و در جلسات آنها حضور داشتیم، در واقع آنها از افکار و روش های رژیم اشغالگر قدس یا استکبار جهانی دوری می جویند ولی صدای آن ها نیز به جایی نمی رسد. چون بسیاری از مردم جهان تحت سلطه حکومت هایی هستند که آن حکومت ها به دنبال مصالح و منافع سیاسی خودشان هستند.

کمیته حقوق بشر اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی راه اندازی شد

وی با ارائه گزارشی از عملکرد ۲۸ ساله مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این مرکز با مجامع بین المللی و رهبران ادیان ارتباط های خوبی داشته و در زمینه های مختلف نشست های تخصصی برگزار کرده است. همچنین نشریاتی از سوی این مرکز منتشر شده و کتاب های فراوانی در حوزه گفت و گوهای ادیان، چه در موضوع های الهیاتی و مباحث کلامی و چه درباره موضوع های مضاف، مثل مباحث حقوق بشر، خانواده، جوانان و محیط زیست به چاپ رسیده و این مرکز تا حدودی توانسته است یک نوع گفت وگوی سازنده ای را میان رهبران ادیان راهبری کند.

کشتار رژیم صهیونیستی در غزه بزرگترین سند پایان یافتن «پیمان ابراهیم» است+فیلم
محمدرضا جعفرملک، علی‌اکبر ضیایی - رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها

ضیایی ادامه داد: این مرکز در زمینه ماهیت رژیم اشغالگر قدس همواره تاکید بر این داشته که ادیان الهی مورد احترام همه مسلمانان است و دین اسلام برای پیروان ادیان مختلف مثل مسیحیت، یهودیت و زرتشت احترام خاصی قائل است و به همین دلیل گفت و گوهای فرهنگی و دینی را بین همه ادیان برگزار می کند ولی مساله ای که وجود دارد تفکیک میان قوم یهود و یهودیان با صهیونیزم جهانی است که به عنوان یک حزب سیاسی افراطی و برگرفته از اراده شرکت های فراملیتی (کارتل) اقتصادی و مافیایی جهان شکل گرفته است و برای تغییر ساختار کشورهای اسلامی و نفوذ در میان آن ها و اهداف توسعه طلبانه استکبار در منطقه غرب آسیا توسط انگلیس و بعد با حمایت های آمریکا ساخته شد.

وی افزود: مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها به دنبال ایجاد ارتباط عمیق دینی میان پیروان ادیان الهی در داخل و خارج از کشور است و در این راستا تبلیغ می کند تا همه ادیان در سایه رحمت الهی بتوانند زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و باید توجه کنیم زیست مومنانه با حساب سازمان ها و احزاب افراطی استکباری جداست و رهبران این ادیان باید خط خودشان را از این جریان های افراطی و متجاوز به حقوق بشر جدا کنند و اگر اقداماتی توسط این رژیم اشغالگر در سراسر دنیا اتفاق می افتد، آن ها را محکوم کنند و هیچ نوع تعامل و همفکری با این رژیم نداشته باشند.

رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها اضافه کرد: البته کمیته حقوق بشر اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان زیرمجموعه این مرکز شکل گرفته که با همکاری سازمان ها و نهادهای داخلی و خارجی در حال همفکری و مشورت هستیم تا ببینیم آیا افکار عمومی جهان و حقوقدانان و همچنین شخصیت هایی که در سطح بین المللی مطرح و به خطرات نفوذ صهیونیست در جهان آگاه هستند، چه اقدامات حقوقی را می توانیم برای دفاع از حقوق مسلمانان فلسطین انجام دهیم. این کمیته چند ماهی است که تشکیل شده و اقدامات خوبی را نیز سازماندهی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha