چرخه خشونت علیه کودکان و مردم بی‌گناه غزه پایان یابد

تهران - ایرنا - دهیاران سراسر کشور با محکوم کردن تجاوز اخیر صهیونیست ها علیه مردم فلسطین و فاجعه نسل کشی در حال وقوع در غزه خواستار پایان بخشیدن به چرخه خشونت، کاهش آلام مردم بی‌گناه و بی‌دفاع بویژه کودکان و سالخوردگان از هر گروه و مذهب شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در متن کامل این بیانیه که روز شنبه منتشر شد، دهیاران بر جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند و نوشتند: از آنجایی که همکاری در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه در باب رعایت اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و الزام کردن متجاوزان وظیفه همگان در شرایط سخت جاری است، از همتایان خود در سراسر دنیا می خواهیم تا ضمن محکوم کردن این نسل کشی و ظلم آشکار، با تمام توان به یاری این مردم مظلوم وستمدیده بشتابند.

آنان همچنین از سازمان‌های مدنی و غیردولتی درخواست کردند تا صدای رسای مردم فلسطین در منطقه و جهان در احقاق حق خود علیه اشغالگری رژیم اسرائیل باشند.

دهیاران کشور اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در حمله به غیرنظامیان غزه را محکوم کردند و با اشاره ریشه های وقوع عملیات طوفان الاقصی نوشتند: ردیابی منصفانه ریشه‌های بزرگترین بحران خاورمیانه و جهان که طولانی‌ترین اشغال در تاریخ را رقم زده است و تحلیل عادلانه این وضعیت، وظیفه تمامی دولت‌ها و گروه‌های آزادی‌خواه است.

آنان در این بیانیه یادآور شدند: آغاز مخاصمه بین رژیم غاصب اسرائیل و فلسطینیان ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نیست، بلکه اولین حمله اشغالگرانه ۷۵ سال قبل از سوی دسته‌ای از صهیونیست‌ها به سرزمین‌های فلسطینی انجام شد و ادامه آن غصب ظالمانه، سرچشمه چرخه جنگ و تمام تجاوزات بعدی و کشتار غیر نظامیان و ریشه بسیاری از بحران‌های منطقه ای و منازعات جهانی شد.

در این بیانه تصریح شده است؛ بر همین مبنا راه حل عادلانه مسأله فلسطین مقدمه‌ای بر ایجاد امنیت، ثبات و توسعه در منطقه و پیش درآمدی بر همگرایی و صلح در جهان خواهد بود. برمبنای اصول حقوق بین‌الملل و حقوق انسانی، رژیم‌های اشغالگر دارای هیچ حقی نیستند و برعکس، دارنده تکلیف و تعهد برای حفظ حقوق مسلم مردم تحت اشغال هستند. باید دانست که ایجاد حق برای رژیم اشغالگر یکی از خدعه‌های دولت‌های حامی غصب در راستای حفظ منافع ژئوپلیتیکی آنان است.

دهیاران سراسر کشور تاکید کردند: مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال و تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل، مظهر کامل «حق ذاتی بر دفاع مشروع» است که جزئی از موازین حقوقی بین‌المللی و انسانی بویژه ماده ۵۱ منشوربین المل است. دفاع قانونی و مشروع فلسطینیان، مستقل و شجاعانه بوده و ارتباط دادن آن به کشورهای دیگر اشتباه بزرگی است. رفتار رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین از جمله در منازعه اخیر مُبَیِّن نقض آشکار تمامی اصول حقوق بین‌الملل از جمله نقض ممنوعیت استفاده از زور مندرج در بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد، «تعهدات عام الشمول» و «حقوق بشر» و «حقوق بشردوستانه» است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رژیم آشکارا «حق تعیین سرنوشت» و «حق حیات» مردم فلسطین را در همه ادوار اشغال نقض نموده و موجبات از بین رفتن سایر حقوق مسلم ملت از جمله «حق توسعه» و «حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» مردم تحت اشغال را فراهم کرده است.

دهیاران در بیانیه خود تاکید کردند: رژیم اسرائیل در مدت غصب سرزمین‌های فلسطینی بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی مردم فلسطین را نابود کرده و در دوران‌های مختلف مرتکب «جنایات جنگی» و «جنایت علیه بشریت» شده است. حمله به غیر نظامیان و ساختمان‌های مسکونی و قطع آب و برق و سوخت غزه در مخاصمه جاری از مظاهر بارز این جنایات است.

در این بیانیه تاکید شده است: رفتار دوگانه قدرت‌های جهانی در مقابل رژیم آپارتاید بویژه در موضوع توسعه تجاوزکارانه شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطین و جنایات شهرک‌ نشین‌ها علیه مردم بیگناه فلسطین یکی از عوامل مهم ادامه اشغال و توسعه طلبی‌های رژیم صهیونیستی است.

آنان همچنین خاطر نشان کردند: کشورهای عربی و اسلامی باید بدانند که تلاش رژیم غاصب اسرائیل برای عادی سازی روابط با دولت‌های منطقه و جهان قطعاً با هدف ایجاد چتر مشروعیت و توجیه ادامه اشغالگری و از بین بردن مقاومت مشروع یک ملت و به فراموشی سپردن جنایات علیه مردم فلسطین است.

نویسندگان این بیانیه یادآور شدند: حمایت آمریکا و کشورهای غربی از تجاوزات آشکار رژیم اشغالگر قدس علیه موجودیت، هویت و حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت یک ملت، نشان‌دهنده مشارکت آنان در «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» است و آنان در مقابل وجدان بشریت و تعهدات خود در قبال حقوق بین‌الملل بشر مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند.

دهیاران سراسر کشور در ادامه افزودند: قدرت‌های بزرگ باید از اهداف نتانیاهو و تندروهای رژیم اسرائیل مبنی بر «غزه سوخته و آواره کردن مردم مظلوم و بی پناه این منطقه» فاصله بگیرند؛ آواره کردن فلسطینی‌ها از سرزمین خود، تاکنون نه تنها هیچ کمکی به دست‌یابی به صلح پایدار نکرده، بلکه ریشه تمامی منازعات فعلی است.

آنان خاطر نشان کردند: قدرت‌های غربی باید بدانند که تنها شناسایی حق مشروع مردم فلسطین می‌تواند صلح و آشتی و تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز را به منطقه بازگرداند. وظیفه سازمان ملل متحد و ارگان‌های تابعه، سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان‌های بین‌المللی است که ضمن تلاش برای اجرای عادلانه اصول حقوق بین‌الملل و اصول انسانیت، تمامی تلاش خود را صرف رفع اشغال و توسعه طلبی و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین کنند.

نویسندگان این بیانیه این نکته را متذکر شدند که تلاش برای حفظ یکپارچگی سرزمینی برای اعمال حاکمیت فلسطینی و بازگشت آوارگان، توقف شهرک‌سازی و جمع آوری شهرک‌ها در اراضی اشغالی می‌تواند به برقراری صلح و پرهیز از خشونت کمک کند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار داردبه حدی که تا ظهر امروز شمار شهدای غزه از ۱۵ مهرماه به ۷۷۰۳ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha